29 فروردين 1399 - 09:54
عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس تاکید کرد:

بانک ها خط مقدم تحقق شعار سال

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: ارایه تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی و همچنین کاهش نرخ سود تسهیلات در این حوزه از اقداماتی است که می تواند به جهش تولید و رشد اقتصادی در کشور سرعت دهد.
کد خبر : ۱۱۳۲۷۵
مجلس

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به نقش بانک ها در تحقق شعار سال، گفت: بانک ها برای کمک به جهش تولید می توانند نقش محوری ایفا کنند.


نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استارت اولیه هر نوع گردش مالی لازمه جهش تولید از بانک ها زده می شود، تصریح کرد: نقش بانک ها با توجه به اینکه نقطه شروع گردش مالی هستند در تحقق شعار سال بسیار مهم است.


وی با بیان اینکه با توجه به اینکه بانک ها به نوعی خط مقدم تحقق شعار سال هستند باید در انجام وظایف خود دقت عمل بیشتری به خرج دهند، افزود: اگر بانک ها در این حوزه پشتیبان شبکه تولید نباشند به طور حتم پیشرفتی رخ نداده و شعار سال نیز محقق نخواهد شد.


یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه بانک ها ابزارهای مختلفی برای کمک به تحقق شعار سال دارند، گفت: ارایه تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی و همچنین کاهش نرخ سود تسهیلات در این حوزه از اقداماتی است که می تواند به جهش تولید و رشد اقتصادی در کشور سرعت دهد.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دولت باید پشتیبان بانک ها در بخش تسهیلات دهی باشد، گفت: انتظار ارایه وام های ارزان قیمت از سوی بانک ها بدون همکاری دولت ممکن نیست.


وی ادامه داد: دولت باید برای کاهش نرخ سود تسهیلات به واحد های تولیدی بخشی از آن را خود به صورت یارانه به بانک ها بپردازد تا این چرخه به خوبی ادامه داشته باشد.


یوسفیان ملا با بیان اینکه بانک ها سودهای ١٧ الی ١٨ درصدی به سپرده گذاران می‌پردازند و نمی توان انتظار پرداخت تسهیلات با نرخ بسیار پایین داشت، افزود: دولت برای کمک به تولید باید مابه التفاوت نرخ سود را بپردازند تا بانک ها در ارایه تسهیلات ارزان دچار مشکل نشوند.


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته پس از حمایت های دولت در ارایه تسهیلات ارزان به واحدهای تولیدی باید نظارت های دقیقی صورت بگیرد تا منابع منحرف نشده و در جای دیگر هزینه نشود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر