26 فروردين 1399 - 13:35

فیلترینگ ۲۹ سایت جاعل نماد اعتماد الکترونیک

مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت از فیلترینگ ۲۹ سایت جاعل نماد اعتماد الکترونیک در راستای فاز نهایی طرح مقابله با جعل نماد اعتماد الکترونیکی با رویکرد پیشگیری از جعل خبر داد.
کد خبر : ۱۱۳۳۰۳
ای نماد

به گزارش ایبِنا به نقل از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت، این مرکز در راستای حفاظت از اعتبار کسب‌ و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی و پیشگیری از تضییع حقوق خریداران و مصرف‌ کنندگان، عزم جدی در مقابله با هرگونه جعل نماد اعتماد الکترونیکی دارد. در این رابطه، در مرحله اول طی ماه ‌های گذشته ۱۹۱ وب‌ سایت با لوگوی نماد مجعول، از طریق پایشگر سیستمی و هوشمند و گزارش ‏های مردمی و دستگاه ‏های نظارتی شناسایی شدند و اخطارهای لازم ابلاغ و مهلت‏ های زمانی جهت رفع مشکل لحاظ گردید که نهایتا،ً صرفاً با مواردی که اقدام مقتضی در اصلاح یا حذف لوگوی مجعول را به‌ عمل نیاوردند برخورد قانونی شد و در مجموع ۲۹ وب‏ سایت جاعل نماد پس از طی مراحل قانونی فیلتر شدند.


با توجه به اهمیت موضوع در تقویت اعتماد به فضای تجارت الکترونیکی که خود از زیرساخت ‏های توسعه تجارت الکترونیکی است، این مرکز در نظر دارد در مرحله دوم، طبق قوانین موضوعه (ماده ۵۲۵ قانون مجازات اسلامی) علاوه بر فیلترکردن دامنه‏ هایی که اقدام به جعل نماد اعتماد نموده ‏اند، نسبت به تنظیم شکایت کیفری از جاعلین نماد تا صدور رأی نهایی اقدام نماید.


با هدف پیشگیری از جعل نماد و تحقق بازدارندگی مجازات قانونی تعیین ‏شده، در صورت مشاهده هر یک از مصادیق جعل، بلافاصله و بدون لحاظ مهلت زمانی، در خصوص اشخاص جاعل (اعم از حقیقی و حقوقی) و دامنه آنان اقدامات قانونی به عمل خواهد آمد.


لذا مالکان دامنه و کسب ‏ وکارهای اینترنتی به مدت یک هفته از تاریخ انتشار این اطلاعیه فرصت دارند نسبت به حذف یا اصلاح هرگونه مصادیق جعل اینماد (طبق فهرست ذیل) اقدام نمایند، و پس از اتمام مهلت مذکور، در صورت مشاهده هر یک از مصادیق جعل، بلافاصله برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.


مصادیق جعل نماد اعتماد الکترونیکی:


۱- استفاده از تصویر نماد اعتماد الکترونیکی، بدون اقدام به ثبت نام و کسب مجوز در سامانه اینماد


۲- تغییر ستاره های نماد اعتماد الکترونیکی (به طور مثال از تک ستاره به دو ستاره)


۳- حذف علامت «منقضی شده» از روی نماد اعتماد الکترونیکی


۴- حذف علامت «در انتظار پروانه کسب» از روی نماد اعتماد الکترونیکی


۵- جعل پروفایل نماد و یا درج لینک پروفایل جعلی روی لوگوی نماد

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر