27 فروردين 1399 - 14:25

کاهش ۵ درصدی قیمت نفت/ افزایش نگرانی‌ها درباره تولید مازاد

به دنبال انتشار گزارش‌ها در خصوص تداوم عرضه مازاد و همچنین کاهش تقاضای جهانی نفت به دلیل تدابیر قرنطینه مرتبط با شیوع ویروس کرونا، قیمت هر بشکه نفت با کاهش ۵ درصدی به حدود ۲۸ دلار رسید.
کد خبر : ۱۱۳۳۴۹
نفت

به گزارش ایبِنا از رویترز، آژانس بین المللی انرژی (IEA) امروز (چهارشنبه) کاهش تقاضا ماه آوریل را ۲۹ میلیون بشکه در روز پیش بینی کرد؛ رقمی که در ۲۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است؛ این نهاد اعلام کرد که هیچ توافقی در خصوص کاهش تولیدات نمی‌تواند ریزش قیمت نفت را در کوتاه مدت جبران کند.


نفت خام برنت با کاهش ۱.۴۹ دلاری یا ۵ درصدی، هر بشکه ۲۸.۱۱ دلار معامله شد و وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۵۱ سنت یا ۲.۵ درصد کاهش هر بشکه ۱۹.۶۰ دلار دست به دست شد. آژانس بین المللی انرژی در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ توافق قابل تحققی وجود ندارد که تولیدات را به اندازه ای کاهش دهد تا چنین کاهش چشمگیری را در تقاضا، در کوتاه مدت جبران کند. با این وجود، توافق هفته گذشته شروع محکمی بود.


سازمان کشورهای صادرکننده نفت به همراه روسیه و سایر کشورها در قالب گروهی موسوم به اوپک پلاس با مشارکت تولیدکنندگان دیگری همچون آمریکا، بر سر کاهش بی‌سابقه و تاریخی تولیدات نفت به توافق رسیدند. انجمن نفت آمریکا روز گذشته اعلام کرد که موجودی نفت خام این کشور ۱۳.۱ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرده که در مقایسه با پیش بینی تحلیلگران به مراتب بیشتر است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها