02 ارديبهشت 1399 - 10:49

کارکنان بانک‌ها تخلف مالیاتی را گزارش نکنند مباشر جرم هستند

بانک مرکزی نامه دادستان انتظامی مالیاتی در رابطه با ارتکاب جرم مالیاتی و مجازات مباشرت در جرم برای کارکنان بانک‌ها را به مدیران بانکی ابلاغ کرد.
کد خبر : ۱۱۳۵۰۸
بانک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بانک مرکزی نامه دادستان انتظامی مالیاتی در رابطه با حداقل مجازات کارکنان بانک ها و موسسات مالی که ارتکاب جرم مالیاتی را گزارش نکنند، به مدیران عامل بانک ها ابلاغ کرد.


پیرو این نامه مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی و اداره مطالعات و مقررات بانکی در نامه ای به مدیران عامل بانک ها و موسسات مالی این نامه را ابلاغ کردند.


در نامه مورخ ۲۸ بهمن ۹۸ خطاب به تمام مدیران عامل بانکی آمده است: بدینوسیله تصویر نامه شماره ۱۳۰/۸۲۱/ص مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ دادستان محترم انتظامی مالیاتی موضوع لزوم اطلاع رسانی به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در خصوص گزارش موارد عدم رعایت مقررات و جرایم مالیات مندرج در ماده ۲۷۴ قانون مالیاتهای مستقیم، جهت استحضار و صدور دستور اقدام مقتضی ایفاد می گردد. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۹۹/۱۹۹۱۰۳ مورخ ۱۳۹۶/۵/۱۶ به تمامی واحدهای ذیربط آن بانک مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ شود.




پیش از این عباس بهزاد دادستان انتظامی مالیاتی اعلام کرده بود: همانگونه که مستحضرید مستفاد از ماده ۲۷۶ قانون مالیاتهای مستقیم ، چنانچه هریک از کارکنان بانکها و موسسات مالی و اعتباری در ارتکاب جرم مالیاتی معاونت نمایند و یا تخلفات صورت گرفته را گزارش نکند به حداقل مجازات مباشر جرم محکوم می شوند. از طرفی به استناد قوانین و مقررات موضوعه از جمله ماده ۷۶ قانون آیین دادرسی کیفری، هرگاه مقامات و اشخاص رسمی از وقوع یکی از جرائم غیرقابل گذشت در حوزه کاری خود مطلع شوند، مکلفند موضوع را فوری به دادستان اطلاع دهند.


برچسب ها: بانک مالیات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر