02 ارديبهشت 1399 - 13:28
احتمال کاهش ۱۰ درصدی رشد اقتصادی؛

کرونا ۶ درصد مشاغل را در استرالیا نابود کرده است

براساس گزارش اداره آمار استرالیا،در فاصله زمانی اواسط مارس تا اوایل آوریل و همزمان با تعطیلی گسترده فعالیت‌های اقتصادی با هدف مقابله با شیوع کرونا، احتمالا از هر یک میلیون شغل، سه‌چهارم نابود شده است.
کد خبر : ۱۱۳۵۱۸
استرالیا

به گزارش ایبِنا از رویترز، اعداد و ارقام این اداره نشان می‌دهد که مشاغل ثبت شده توسط سیستم پرداخت حقوق و دستمزدهای اداره مالیات استرالیا، از ۱۴ مارس تا چهارم آوریل ۶ درصد ریزش داشته است. مجموع حقوق پرداخت شده توسط کسب و کارها به کارکنان نیز با کاهش ۶.۷ درصدی مواجه شده است.


گزارش صورت‌جلسه نشست ماه آوریل بانک مرکزی استرالیا که با امروز (سه‌شنبه) همزمان با گزارش اداره آمار این کشور منتشر شده، حاکی از آن است که رشد ناخالص داخلی استرالیا احتمالا در سه ماهه منتهی به ژوئن با کاهش چشمگیر مواجه خواهد شد.


رییس بانک مرکزی استرالیا موسوم به رزرو بانک اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در نیمه نخست یال ۲۰۲۰ احتمالا با کاهش ۱۰ درصدی مواجه خواهد شد و نرخ بیکاری نیز تا ماه ژوئن به احتمالا زیاد به ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت؛ این رقم در ماه مارس ۵.۲ درصد بود.


شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در استرالیا به نسبت کم است و نرخ رشد آن در روزهای اخیر به شکلی چشمگیر روند کاهشی به خود گرفته است. دولت محافظه کار استرالیا در راستای تعدیل آثار اقتصادی ناشی از کرونا، از بسته محرک ۳۲۰ میلیارد دلاری (استرالیا) رونمایی کرد و بانک مرکزی این کشور نیز در اقدامی بی سابقه نرخ بهره را به  ۰.۲۵ درصد کاهش داد و به شکلی نامحدود اقدام به استفاده از سیاست تسهیل کمی کرد.


با وجود این اقدامات، آماری که امروز منتشر شده است، نشان می دهد که احتمالا تا اوایل آوریل حدود ۷۸۰ هزار شغل در این کشور نابود شده است. سیستم پرداخت حقوق اداره مالیات استرالیا حدود ۹۹ درصد کارفرمایان عمده را با ۲۰ کارگر یا بیشتر و همچنین ۷۱ درصد کارفرمایان کوچک‌تر، پوشش می‌دهد.


«بیرون جارویس» رییس بخش کار اداره آمار استرالیا گفت: بیشترین مشاغل از دست رفته برحسب درصد، به افراد زیر ۲۰ سال مربوط می شود که مشاغل این قشر حدود ۹.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر