03 ارديبهشت 1399 - 12:51

سقوط تاریخی بهای نفت، بیت‌کوین را در منگنه گذاشت

بدنبال کاهش قیمت نفت ناشی از نگرانی ها مبنی بر تولید مازاد و منفی شدن طلای سیاه آمریکا در معاملات روز دوشنبه، قمیت رمزارز پیشتاز بازار یعنی بیت کوین نیز سقوط کرد.
کد خبر : ۱۱۳۵۵۱
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از کوین‌دسک، بیت کوین در زمان نوشتن این مطلب با قیمت ۶ هزار و ۸۲۰ دلار دست به دست می‌شود؛ این در حالی است که تاجران روز گذشته به قیمت پیشنهادی بالای ۷ هزار و ۲۰۰ برای این رمزارز دست رد زدند.


پس از خودداری تاجران از پیش خرید نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل ماه مه، بهای شاخص اصلی نفت خام آمریکا برای نخستین بار در تاریخ منفی شد.


قیمت های نزولی جو سنگینی از بی ثباتی و ابهام را به بازارهای مالی جهان تزریق کرد و در نتیجه آن، بورس ریزش کرد و شاخص S&P به ۱.۸ درصد از ارزش خود را از دست داد و این موضوع بیت کوین را تحت فشار قرار داد.


«متیو دیب» یکی از بنیانگذاران Stack گفت: روند نزولی بیت کوین را می توان به سقوط بازار بورس که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به قیمت نفت وابسته است، نسبت داد.


از زمان آغاز پاندمی کرونا در آخرین هفته ماه فوریه، بیت کوین تا اندازه ای زیاد به موازات بازار بورس و به ویژه شاخص S&P حرکت کرده است.


تازه ترین افت قیمت بیت کوین حاکی از ناکامی آندسته از سرمایه گذاران خوش بینی است که موفق نشدند بهای این رمزارز را در میانگین ۱۰۰ هفته ای ۷ هزار و ۵۴ دلار حفظ کنند؛ محدوده ای که به شکلی گسترده توسط سرمایه گذران دنبال می شد.


بیت کوین هفته گذشته بالاتر از میانگین ۱۰۰ هفته ای کار خود را پایان داد اما موفق نشده بود این کار را در چهار هفته قبل از آن عملی کند و در نتیجه برخی از ناظران در انتظار روند صعودی بودند که البته محقق نشد.


تحلیلگران بانک گلدمن ساکس هشدار داده اند که طلای سیاه در کوتاه مدت همچنان در خطر آسیب از ناحیه تولیدات مازاد است.


مهم تر اینکه به نظر کمبود نقدینگی بار دیگر به بازارها لطمه خواهد زد و نشانه های آن را می توان در کاهش ارزش سرمایه هایی امن همچون طلا، ین ژاپن و فرانک سوئیس جستجو کرد.


«کریس توماس» رییس بخش دارایی دیجیتال سوئیس کوت بانک می گوید: قیمت بیت کوین  احتمالا به زیر ۶ هزار و ۴۰۰ دلار سقوط می کند.


در سوی دیگر برخی از ناظران در خصوص آینده بیت کوین خوشبین بوده و معتقدند «پاداش استخراج (هالوینگ) می تواند به افزایش قیمت بیت کوین کمک کند.»

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر