20 ارديبهشت 1399 - 08:27

لزوم توجه به مشکلات درآمدزایی در راستای واگذاری سرخابی‌ها

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: مسایل و مشکلات مربوط به درآمدزایی باشگاه‌ها باید در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر : ۱۱۴۰۳۴
استقلال پرسپولیس

سید کاظم اولیایی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به تصویب برنامه اجرایی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در نخستین جلسه هیئت واگذاری در سال جدید گفت: این اولین بار نیست که هیات واگذاری تشکیل و پس از آن خبری منتشر می‌شود مبنی بر اینکه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از شش ماه دیگر خصوصی خواهد شد.


وی اضافه کرد: به هر حال ظاهرا واگذاری این دو باشگاه که اخیرا در هیئت واگذاری نیز بحث آن مطرح و به تصویب رسیده است، به استناد مصوبه سال ۹۷ مجلس باید از طریق عرضه سهام‌شان در فرابورس انجام بگیرد و سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس لازم است پس از ارائه اطلاعات شفاف و پذیرش در بازار سهام عرضه و کشف قیمت شده و پس از آن عرضه‌های بلوکی سهام آنها اتفاق بیفتد.


اولیایی ادامه داد: البته این کار مقدمات مفصلی شامل، تعیین تکلیف دارایی‌های آنها از جمله اجرایی شدن مصوبه سال ۹۱ هیئت وزیران مبنی بر انتقال مجموعه‌های ورزشی مرغوبکار و درفشی‌فر به سرخابی‎ها، ثبت علائم تجاری آنها نزد اداره کل ثبت علائم تجاری و مالکیت معنوی، تجدید ارزیابی دارایی‌های‌شان، تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه این دو باشگاه، اخذ نظر حسابرس و بازرس قانونی و تغییر اساسنامه برای تبدیل به شرکت‌های سهامی عام و ... دارد.


وی افزود: ضمن این که سرخابی‌ها بعد از این اقدامات، برای ورود به بازار سرمایه نیازمند برگزاری مجمع فوق‌العاده نیز هستند تا ضمن تصویب اساسنامه اصلاح شده، سرمایه این دو شرکت را افزایش داده و از یکی از موانع حضورشان در فرابورس که ماده ۱۴۱ قانون تجارت است، خارج شوند.


به گفته مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تهران، این کارهای بر زمین مانده برای واگذاری سرخابی‌ها در حالی زمان‌بر و به عنوان یک مانع بزرگ و جدی مطرح هستند که یک گام آسان برای این کار که تغییر باشگاه استقلال به سهامی عام است، هنوز انجام نشده است.


مدیرعامل پیشین پاس همدان گفت: نکته قابل توجه دیگر در زمینه واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق بازار سهام(فرابورس) این است که زیرساخت‌های معاملاتی در بازار سرمایه ما برای عرضه‌های اولیه و معاملات معمول، این روزها بطور مداوم با مشکل مواجه است؛ بنابراین با عرضه سهام این دو باشگاه در فرابورس بدون شک شمار قابل توجهی از هواداران برای خرید سهام این باشگاه‌ها به بازار سرمایه ورود می‌کنند و این مشکل نیز مانعی جدید بر سر راه واگذاری سرخابی‌ها است.


اولیایی اظهار داشت: در زمینه واگذاری باشگاه‌های ورزشی عامل مهم دیگری که علاوه بر فراهم بودن شرایط خصوصی‌سازی باید مورد توجه قرار گیرد، مسایل مربوط به درآمدزایی آنها است که این موضوع نیز فعلا سنگ بزرگی پیش روی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به شمار می‌آید و مقدماتش هم کماکان آماده نیست.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر