29 ارديبهشت 1399 - 15:06

آمار اقتصادی ضعیف آمریکا، طلا را به ارتفاعات ۷ ساله رساند

با انتشار داده‌های مرتبط با تاثیرات کووید-۱۹ بر بزرگترین اقتصاد جهان که بر وسعت خسارت ناشی از کرونا بر اقتصاد ایالات متحده صحه می‌گذارد، طلا به بالاترین سطح خود در بیش از هفت سال اخیر رسید.
کد خبر : ۱۱۴۳۴۷
طلا

به گزارش ایبِنا از رویترز، هر اونس طلا پس از آنکه در آغاز معاملات امروز (دوشنبه) با قیمت ۱۷۶۴.۴۶ دلار به بالاترین سطح خود از ۱۲ اکتبر ۲۰۱۲ معامله شد، با رشد یک درصدی به ۱۷۵۹.۱۳ دلار رسید. معاملات آتی هر اونس طلا نیز با ۰.۹ درصد رشد، با قیمت ۱۷۷۲.۷۰ دلار انجام شد.


«کایل رودا» تحلیل گر بازار در شرکت آی‌جی مارکتس در اینباره گفت: بازارها با این فرض که احیای اقتصادی نسبت به پیش‌بینی‌های گذشته با سرعت کمتری صورت خواهد گرفت، طلا را قیمت گذاری می‌کنند و داده‌های ضعیف اقتصادی آمریکا، کاتالیزور بزرگی تسریع این فرآیند بود.


داده‌های منتشر شده در خصوص اقتصاد آمریکا حاکی از ریزش خرده فروشی و تولیدات صنعتی این کشور در ماه آوریل بود؛ آماری که بزرگترین اقتصاد جهان را در مسیر ثبت عمیق‌ترین رکود از زمان «رکود بزرگ» قرار داده است.


«جروم پاول» رییس فدرال رزرو اعلام کرد که این امکان وجود دارد که احیای اقتصادی آمریکا تا اواخر سال آینده به درازا کشیده و شاید احیای کامل نیازمند کشف واکسن ویروس کرونا باشد. در سوی دیگر، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلیس گفته است که این نهاد برای حمایت از اقتصاد رو به رکود این کشور متاثر از کرونا، با تعجیل بیشتری بدنبال اعمال گزینه‌هایی همچون نرخ بهره منفی و خرید دارایی‌ها ریسکی‌تر است و مثل همیشه طلا در مواقع هرج و مرج اقتصادی یا سیاسی، به سرمایه گذاری جذاب و امن برای سرمایه گذاران بدل می‌شود. نرخ‌های پایین‌تر بهره نیز هزینه فرصت نگهداری از فلز زرد را کاهش می‌دهد.


علاوه بر این، تجدید تنش تجاری مابین واشنگتن و چین، سناریو تیره و تار و اقتصادی آمریکا را بیش از پیش تحت الشعاع قرار داد؛ به طوریکه وزارت بازرگانی چین روز گذشته اعلام کرد که قویا با احکام صادر شده توسط آمریکا علیه هوآوی مخالف است و در راستای حفظ حقوق و منافع شرکت‌های چینی، از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.


رودا در این خصوص نیز گفت: همزمان با تشدید تنش لفظی به ویژه از سوی آمریکا، قیمت‌ها با نوسان زیادی مواجه شده است. این نوسان در بازارهای مبتنی بر رشد اقتصادی با تاثیر منفی بروز می‌کند به ویژه در بازارهای حساس چین. همگام با رویکرد سرمایه گذاران، ذخایر «اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست» که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا محسوب می‌شود، با افزایش ۰.۸ درصدی به ۱۱۱۳.۷۸ تن رسید.

برچسب ها: طلا آمریکا کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر