02 خرداد 1399 - 10:01

فروش ۱.۵ میلیارد یورو ارز صادراتی در بازار ثانویه

فروش ارز حاصل از صادرات از ابتدای فروردین ۱۳۹۹ تا پایان روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه به یک میلیارد و ۵۸۶ میلیون یورو رسیده است.
کد خبر : ۱۱۴۴۱۸
یورو

به گزارش خبرنگار ایبِنا، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به عملکرد بازار ثانویه از ابتدای سال ۱۳۹۹ پرداخته و نوشته است، از اول فروردین ۱۳۹۹ تا پایان روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه یک میلیارد و ۵۸۶ میلیون یورو بوده و میزان خرید ارز برای واردات نیز به یک میلیارد و ۴۴میلیون یورو رسیده است.


براساس این گزارش فروش ارز حاصل از صادرات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰.۲ درصد کاهش یافته است و خرید ارز برای واردات نیز افتی ۶۲ درصدی را تجربه کرده است.


میانگین نرخ خرید دلار در بازار نیما در یک ماهه منتهی به ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ برابر با ۱۵هزار و ۱۰۵ تومان بوده است. این رقم برای ماه قبل از آن ۱۴هزار و ۱۲۷ تومان بود.


همچنین قیمت خرید اسکناس دلار در بازار سنا در یک ماهه منتهی به ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۶هزار و ۹۲۰ تومان بوده است. این رقم برای مدت مشابه قبل از آن ۱۵هزار و ۱۰۰ تومان بوده است.



اختلاف خرید دلار سنا و سامانه نیما، در یک ماهه منتهی به ۲۸ اردیبهشت‌ماه از رقم ۱۳۷۳ تومان به ۱۵۹۵ تومان افزایش یافته است.


میانگین نرخ خرید هر دلار در بازار ثانویه در مدت زمان مشابه نیز ۱۵هزار و ۷۰۸ تومان بود. این در حالی است که این رقم برای مدت زمان مشابه سال قبل از آن ۱۰هزار و ۶۶۸ تومان بوده است. براساس این گزارش تغییر یکساله نرخ دلار برابر با ۴۷.۲ درصد محاسبه شده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر