07 خرداد 1399 - 08:37
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم :

مردم وارد معاملات کاذب ارز نشوند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: اگر خرید و فروش های کاذب ارز و دلالی در این بازار وجود نداشته باشد به طور حتم قیمت ارز در مدار عرضه و تقاضای واقعی قیمت خود را پیدا خواهد کرد.
کد خبر : ۱۱۴۵۵۹
دلار

شهاب نادری در گفت و گو با ایبِنا با اشاره به نوسانات و تلاطم قیمت ارز در ماه های اخیر، گفت: متاسفانه مردم از تجربه سال های قبل در حوزه سرمایه گذاری ارزی استفاده نمی کنند و این خود عامل متضرر شدن آن ها است.


نماینده مردم پاوه در مجلس دهم با تاکید بر اینکه حباب نرخ ارز به بیشترین حالت ممکن رسیده است، افزود: متاسفانه خرید و فروش های کاذب در حبابی شدن نرخ ارز تاثیر بسیاری داشته است.


وی با بیان اینکه به زودی نرخ ارز به قیمت های قبل باز خواهد گشت، تصریح کرد: خوشبختانه بانک مرکزی در حوزه ارزی برنامه های مشخصی داشته و می تواند نوسانات بازار را با تدبیرهای لازم به حداقل ممکن برساند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دستگیری سلطان سکه و برخورد با چنین تخلفاتی زمینه ساز واقعی شدن نرخ ارز است، گفت: مردم نباید گول حباب نرخ ها در این بازار را بخورند زیرا همان طور که دلایل اقتصادی واقعی در رشد قیمت ارز موثر نبوده نرخ ها نیز به یک باره ریزش خواهد کرد.


نادری با بیان اینکه نرخ ارز باید به گونه ای باشد که برای وارد کننده و تولید کننده صرفه داشته باشد، افزود: اگر خرید و فروش های کاذب ارز و دلالی در این بازار وجود نداشته باشد به طور حتم قیمت ارز در مدار عرضه و تقاضای واقعی قیمت خود را پیدا خواهد کرد.


وی با تاکید بر اینکه مهم ترین وظیفه بانک مرکزی مقابله با دلالی در بازار ارز باید باشد، تصریح کرد: اگر این مهم محقق شود به طور حتم عرضه و تقاضای منطقی قیمت واقعی ارز را استخراج خواهد کرد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، یادآور شد: مردم باید با توجه به توصیه های بانک مرکزی وارد سفته بازی و دلالی نشوند تا به این ترتیب سرمایه های آن ها نیز محفوظ بماند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر