27 خرداد 1399 - 08:53

نقدینگی های سرگردان به مدار تولید هدایت شود

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم همسو با بانک مرکزی باید برای ثبات اقتصادی تلاش کند.
کد خبر : ۱۱۵۲۱۱
بانک مرکزی

روح الله ایزدخواه در گفتگو با ایبِنا با اشاره به چرایی نابه سامانی اقتصادی در کشور، گفت: متاسفانه حجم بالایی از سرمایه های کشور به صورت سرگردان بوده و چون در مدار تولید حرکت نمی کند هر بار یکی از بازارها را درگیر تلاطم قیمتی می کند.


نماینده مردم تهران  در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک مرکزی و دولت باید برای نقدینگی سرگردان که به مثابه یک سیل خروشانی بین حوزه های اقتصادی حرکت می کند تدبیر داشته باشد، افزود: مردم باید سرمایه خود را به سمت تولید حرکت داده و در کوتاه مدت باید جلوی افسار گسیختگی حوزه های اقتصادی و مبادلات سوداگرانه گرفته شود.


وی با تاکید بر اینکه تورم افسار گسیخته و بی ثباتی در اقتصاد نتیجه بی برنامه گی برای نقدینگی بسیار است، تصریح کرد: در حال حاضر آشفتگی در فضای اقتصادی ایجاد شده از این رو لازم است بانک مرکزی با ارایه برنامه ای مشخص مدیریت این بازار را به دست بگیرد.


ایزدخواه با بیان اینکه وجود بیماری هلندی در اقتصاد کشور و استقراض مداوم دولت ها از بانک مرکزی وضعیت را بدتر کرده است، گفت: به جای اصلاحات ساختاری به سیاست های مسکنی روی می آوریم که این آفت فعلی اقتصاد است.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم همسو با بانک مرکزی باید برای ثبات اقتصادی تلاش کند، افزود: در شرایط فعلی هدایت نقدینگی به سمت تولید مهم ترین اقدامی است که می تواند جهش تولید را محقق کند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سیاست های دولت ها اجازه عملکرد مناسب را از بانک مرکزی گرفته است، تصریح کرد: بدهی دولت به بانک مرکزی و استقراض ها از این دست فعالیت ها است که جلوی برنامه مداری برای بهبود اوضاع را می گیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر