03 تير 1399 - 09:13
یک نماینده مجلس با ایبِنا مطرح کرد:

تصویب قانون بانکداری اسلامی در اولویت مجلس یازدهم

نماینده مردم سنندج در مجلس یازدهم از اولویت مجلس برای تصویب قانون بانکداری اسلامی با هدف ساماندهی وضعیت شبکه بانکی خبر داد.
کد خبر : ۱۱۵۲۹۶
بانکداری اسلامی

سیدمهدی فرشادان در گفتگو با ایبِنا با اشاره به تعجیل مجلس یازدهم در تصویب قانون بانکداری اسلامی، گفت: با هدف چالاکی بیشتر شبکه بانکی، مجلس یازدهم این مهم را در اولویت کاری خود دارد.


نماینده مردم سنندج در مجلس یازدهم با بیان اینکه در حال حاضر نرخ سودهای بانکی و نحوه ارایه تسهیلات دهی برخی بانک ها بیشترین شکایت های واصله به مجلس است، افزود: مطالبه ما از بانک مرکزی نظارت بیشتر بر عملکرد شبکه بانکی و برخورد با تخلفات در این حوزه است.


وی با تاکید بر اینکه نرخ سود تسهیلات باید کاهش یابد، تصریح کرد: مهم ترین مانع بر سر راه تحقق شعار سال در شرایط فعلی نحوه حمایت از واحدهای تولیدی است که به طور حتم با نرخ سود بالا در ارایه تسهیلات به هیچ وجه محقق نخواهد شد.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بانک مرکزی در یکی دو سال اخیر عملکرد رو به رشدی داشته و تحولات مثبتی را رقم زده است، گفت: تعیین تکلیف نرخ سود بانکی و تسهیل گری در بحث ارایه تسهیلات، موضوع مهمی است که در مجلس یازدهم پیگیری خواهد شد.


فرشادان با تاکید بر اینکه اهلیت سنجی در ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی باید بیش از پیش مدنظر باشد، افزود: برخی بانک ها با سخت گیری مانعی برای رونق کشور شده اند، از اینرو انتظار داریم بانک مرکزی چرایی این نوع مانع تراشی ها را بررسی و در جهت رفع آنها پیشنهاداتی را ارایه کند.


وی ادامه داد: انتظار ما از بانک مرکزی ساماندهی وضعیت تولید همانند وضعیت بازار ارز در ماه های اخیر است، از اینرو لازم است برنامه های مدونی در این حوزه داشته باشد. این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: مجلس با فوریت لایحه بانکداری اسلامی را بررسی و مصوب خواهد کرد تا اگر موانع قانونی پیش پای بانک ها برای عمل به وظایف نیز وجود دارد برطرف شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها