بانک مرکزی برزیل قابلیت پرداخت نرم‌افزار واتس‌اپ را تعلیق کرد

بانک مرکزی برزیل تنها یک هفته پس از اعلام پیام‌رسان واتس‌اپ مبنی بر راه‌اندازی قابلیت پرداخت، از تعلیق آن خبر داد.
کد خبر : ۱۱۵۴۹۱
واتس آپ

به گزارش ایبِنا از بلومبرگ، بانک مرکزی برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم به منظور حصول اطمینان از تداوم رقابت در بازار سیستم‌های پرداخت اتخاذ شده است.


بلومبرگ در ادامه گزارش خود تاکید کرد که رگولاتور برزیل از این تعلیق برای ارزیابی ریسک‌هایی که متوجه زیرساخت سیستم پرداخت این کشور است، استفاده کرده و همچنین تطابق واتس آپ با مقررات را مورد بررسی قرار خواهد داد.


تعلیق فعالیت واتس‌اپ در دومین بازار بزرگ سیستم‌های پرداخت، مانعی بر سر بلندپروازی های شرکت مادر این نرم‌افزار یعنی فیسبوک در حیطه سیستم‌های پرداخت محسوب می‌شود.


براساس گزارش تِک‌کرانچ، فیسبوک با وجود اینکه در سال ۲۰۱۸ قابلیت پرداخت از طریق واتس‌اپ را در هند به عنوان بزرگ‌ترین بازار خود فعال کرده است اما همچنان برای کسب مجوزهای نظارتی در تقلا بوده و همین موضوع مانع توسعه بیشتر این قابلیت توسط فیسبوک شده است.


واتس‌اپ امیدوار بود که سیستم پرداخت آن برای انجام تراکنش‌های مالی و داد و ستد و همچنین انتقال پول مورد استفاده قرار گیرد.


این خدمات برای افراد رایگان است اما برای شرکت‌ها و کسب و کارها ۳.۹۹ درصد کارمزد انجام فرآیند دریافت می‌کند. واتس‌آپ در کشورهایی همچون هند و برزیل، اغلب به عنوان عمده مجاری آنلاین برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک عمل می‌کند.


براساس بلومبرگ، بیش از پنج میلیون تاجر در سرتاسر جهان از نسخه بیزینس واتس آپ استفاده می‌کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر