28 تير 1399 - 07:45

نقدینگی سرگردان بازار ارز را حبابی کرد

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه ضعف در مدیریت نقدینگی بازار را درگیر تلاطم قیمتی کرده است، گفت: منابع سرگردان بازار ارز را درگیر تلاطم قیمتی کرده است.
کد خبر : ۱۱۶۲۳۴
ارز

محمد خدابخشی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به افزایش قیمت ها در بازار، گفت: متاسفانه عدم مدیریت نقدینگی در بازار مهم ترین علت بروز شرایط فعلی در اقتصاد ‌بازارهای مختلف است.


نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم وسیعی از نقدینگی در داخل کشور وجود داشته که هر بار سر از یکی از بازارها در می‌آورد، افزود: در شرایطی که واحدهای تولیدی از نبود نقدینگی و از کمبود و سرمایه در گردش در حال رکود و حتی تعطیلی هستند باید دولت با برنامه مداری این سرمایه ها را در مسیر درست هدایت کند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در شرایطی که پروژه‌های عمرانی در شهرهای مختلف کشور در حال تعطیل شدن به دلیل نبود نقدینگی هستند حجم وسیع نقدینگی سرازیر شده به بازار ارز را شاهد هستیم، تصریح کرد: در واقع توزیع نادرست نقدینگی و نبود مشوق ها و سیاست گذار ی های صحیح برای هدایت درست منابع به بازارهای هدف باعث افزایش قیمت کالاها شده است.


خدابخشی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت باید با شفافیت برای مدیریت نقدینگی در اقتصاد کشور برنامه داشته باشند، گفت:برای ساماندهی بازار ارز از سوی دولت خلا قانونی وجود ندارد و در این رابطه نیز ابزار اجرایی در اختیار دولت است.


نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بازار ارز برای ساماندهی منتظر برنامه مداری و اقدام است از این رو دولت به ویژه بانک مرکزی باید در حوزه ورود جدی داشته باشند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر