اتحادیه اروپا: واشنگتن حق ندارد از «مکانیسم ماشه» استفاده کند

اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) اعلام کرد که آمریکا حق ندارد تا از طریق «مکانیسم ماشه»، نسبت به تمدید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اقدام کند.
کد خبر : ۱۱۷۱۴۳
بورل

به گزارش ایبِنا از خبرگزاری آلمان (ای‌دی‌پی)، به دنبال شکست پیشنهاد آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا روز گذشته گفت که واشنگتن هفته آینده از گزینه «مکانیسم ماشه» استفاده خواهد کرد.


تهران می‌گوید از آنجا که آمریکا از توافق سال ۲۰۱۵ خارج شده است، حق ندارد تا در آن مداخله کند. چین و روسیه از ایران حمایت می‌کنند و اتحادیه اروپا نیز هفته جاری از پشتیبانی از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران خودداری کرد.


در این بین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸ به طور یکطرفه از برجام خارج شد و در نتیجه در هیچکدام از ساختارها یا فعالیت‌های متعاقب آن مشارکت نداشته است؛ بنابراین نمی‌توان واشنگتن را عضو برجام دانست.


وی در اینباره گفت: بنابراین ما اینگونه فرض می‌کنیم که آمریکا در موقعیتی نیست تا به مکانیسمی متوسل شود که برای شرکت کنندگان در برجام در نظر گرفته شده است (مکانیسم ماشه).


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها