10 شهريور 1399 - 14:18

طلا در بازارهای جهانی ارزان شد

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۵.۶۶ دلار کاهش، ۱۹۵۹.۱۷ دلار فروخته شد.
کد خبر : ۱۱۷۵۳۱
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، از آنجایی که مقداری از ضررهای وارده به دلار در معاملات امروز جبران شد، قیمت طلا روند افزایشی را تغییر داد و کاهش یافت. هر چند سیاست فدرال رزرو آمریکا که نشان دهنده نگه داشتن نرخ بهره در نزدیکی صفر است، مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شد.


هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۵.۶۶ دلار کاهش ۱۹۵۹.۱۷ دلار فروخته شد. این فلز گرانبها در ساعات اولیه معاملات به ۱۹۷۶.۱۴ دلار، بالاترین رقم از ۱۹ آگوست رسیده بود. طلا تا این لحظه در ماه جاری میلادی ۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است.


شاخص دلار که بر قیمت طلا تاثیر گذاشت در برابر سبدی از ارزهای بین المللی افزایش یافت اما در مسیر ثبت چهارمین ماه متوالی کاهشی قرار دارد. راهبرد پولی جدید بانک مرکزی آمریکا نشان می دهد که نرخ بهره بانکی این کشور که اکنون در نزدیکی صفر قرار دارد، در نزدیکی صفر می ماند. نرخ بهره پایین، هزینه های نگهداری طلا که دارایی غیربهره ای است، کاهش می دهد.


قیمت طلا تاکنون در سال جاری میلادی ۳۰ درصد افزایش یافته و در اوایل ماه جاری به ۲۰۷۲.۵۰ دلار در هر اونس، بالاترین رقم در تاریخ این فلز گرانبها رسید زیرا به علت چاپ بی سابقه پول از سوی بانک های مرکزی، سرمایه گذاران به عنوان مانعی در برابر تورم، شروع به خرید طلا کردند.


ادوارد میر، تحلیل گر بازار گفت: انتظار می رود طلا دوباره رقم های بالای خود را به دست آورد. من فکر نمی کنم هیچ چیزی در رابطه با عوامل بنیادی بازار تغییر کرده باشد.

برچسب ها: طلا اونس بازار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر