05 مهر 1399 - 16:43
معاون شعب و بازاریابی بانک توسعه تعاون:

تخصیص دقیق و تجهیز درست منابع، دو رکن اساسی در تضمین عملکرد بانک

معاون امور شعب و بازاریابی بانک توسعه تعاون گفت: معاون امور شعب و بازاریابی بانک توسعه تعاون گفت: تخصیص دقیق و تجهیز درست منابع، دو رکن اساسی در تضمین عملکرد موفق شبکه بانکی است.
کد خبر : ۱۱۸۲۰۷
تخصیص دقیق و تجهیز درست منابع، دو رکن اساسی در تضمین عملکرد موفق شبکه بانکی است

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، سعید معادی معاون امور شعب و بازاریابی بانک توسعه تعاون، در جلسه بررسی و رفع مشکلات اعتباری و نظارتی، با محوریت حل مسائل استان‌های تهران، فارس، اصفهان و خراسان رضوی که با حضور معاونین اعتباری و حقوقی، روسای دوایر و کارشناسان اعتباری استانی برگزار شد گفت: تخصیص دقیق و تجهیز درست منابع، دو رکن اساسی در تضمین عملکرد موفق شبکه بانکی است.


معاون امور شعب و بازاریابی بانک توسعه تعاون در این جلسه یکی از راهکارهای اساسی در اعتلای وضعیت بانک را اتخاذ راهکار مهندسی معکوس استان‌های موفق در زمینه عملکرد مطلوب ترازنامه و صورت سود و زیان دانست و تأکید کرد: با توجه به وظایف ماهوی نهاد اعتباری، در مقام بانکی توسعه‌ای و تخصصی، سهم عمده خدمات بانکی در اعتبار تجلی می‌یابد، اما نکته حائز اهمیت آن است که تخصیص منابع می‌بایست همواره نگاه جدی به تجهیز نیز داشته باشد.


معادی با اشاره به اینکه توجه به شاخص‌هایی ازجمله حفظ و ماندگاری منابع، وفاداری مشتریان اعتباری، کاهش قیمت تمام‌شده پول و حداکثر سازی IRR بانک نباید به کارشناس بازاریابی محدود باشد، افزود: کلیه همکاران می‌بایست با انجام مطالعات، جهان‌بینی اعتباری، مالی و اقتصادی خود را ارتقاء دهند و از این رهگذر به حداکثر سازی سود بانک بپردازند.


وی تأکید کرد: ضروری است تا افراد با توسعه دانش خود، نه‌تنها در جایگاه مشاور اقتصادی مشتریان و بانک عمل نمایند، بلکه موجبات جانشین پروری را نیز فراهم آورند.


معاون امور شعب و بازاریابی بانک توسعه تعاون در ادامه تصریح کرد: با تخصیص ناصحیح منابع، غیر از افزایش ریسک نکول، بانک را از فرصت تخصیص به اشخاص و طرح‌های مناسب نیز محروم کرده‌ایم. بنابراین اهتمام ما باید آن باشد تا با اجتناب از فرصت سوزی، به‌اندازه قدرالسهم خود در بهبود عملکرد بانک و اقتصاد کشور تأثیر مطلوب داشته باشیم.


تخصیص درست منابع، باعث بهبود کیفیت شاخص‌های اقتصادی در بانک می‌شود


در ادامه این جلسه، حمیدرضا البرزی مدیریت امور اعتباری و سرمایه‌گذاری ضمن تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی استان‌ها بر تعیین تکلیف کلیه طرح‌های معرفی‌شده به بانک در قالب اشتغال پایدار روستایی، گفت: در پنجمین مرحله تخصیص اعتبار، اولویت با طرح‌های متمم بوده و اولویت بانک، اتمام طرح‌ها و بهره‌برداری مؤثر از آنها است.


وی ضمن اشاره به لزوم جلوگیری از بروز هرگونه مغایرت بین سامانه کارا و سمات گفت: بسیاری از مشکلات عملیات ثبتی در سیستم کارا با مکاتبه با امور اعتباری و سرمایه‌گذاری قابل‌رفع هستند.


البرزی همچنین با اعلام اینکه در حال حاضر، عاملیت منابع حمایتی خوبی در بخش‌های مختلف در اختیار بانک قرارگرفته است، گفت: انتظار می‌رود این منابع به نحو کیفی و مطابق با برنامه‌ریزی‌های دقیق تخصیص یابد تا در عین تحقق برنامه ابلاغی، شاخص‌های اقتصادی بانک ازجمله بهای تمام‌شده پول و نسبت NPL روند بهبودی را طی نماید.


مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بابیان اینکه رشد منابع بانک و صندوق سرمایه‌گذاری صبا باید باهم تناسب داشته باشد، گفت: ازاین‌رو، محدودیت‌هایی در خصوص آزادسازی منابع در استان‌ها لحاظ شده است.


ارتقای کیفیت بررسی‌های اعتباری، ریسک نکول را کاهش می‌دهد


در بخش دیگری از این جلسه، محمدی مدیر امور شعب و استان‌ها با ارزیابی رابطه مستقیم سودآوری بانک و انجام دقیق بررسی‌های اعتباری گفت: اهتمام ارکان صف جهت به‌روزرسانی مطالعات و ارتقای دانش خود ضروری است و توصیه می‌شود تا در کنار بازدیدهای مستمر از طرح، ارکان دیگری ازجمله ارزیابی سوابق اعتباری متقاضی، ارزیابی توجیه‌پذیری و نیازسنجی طرح و به‌ویژه سنجش وضعیت تمکن مالی مشتری و سودآوری پیش‌بینی‌شده موردمطالعه قرار گیرد تا احتمال نکول پرونده‌های اعتباری به حداقل برسد.


در پایان این جلسه با بررسی نمونه‌ای از صورت‌های مالی مشتریان حقوقی شامل ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت جریان وجوه نقد و ضرورت تطبیق سود عملیاتی، مدیران استانی مشکلات و معضلات بررسی‌های خود را مطرح نموده و رهنمودهای لازم به ایشان ارائه شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر