درآمد ایران از صادرات غیرنفتی بیش از ارزش واردات است

رییس جمهور ایران بر موفقیت دولت خود در تقویت صادرات محصولات غیرنفتی تاکید کرد، درآمد حاصل از آن برای اولین بار در ۶۰ سال گذشته از ارزش واردات فراتر رفته است.
کد خبر : ۱۱۸۲۸۳
تجارت

به گزارش ایبِنا به نقل از آی اف بی، رییس جمهور ایران با اشاره به اینکه درآمد ایران از صادرات غیرنفتی بیش از ارزش واردات است، بر موفقیت دولت خود در تقویت صادرات محصولات غیرنفتی تاکید کرد. درآمد حاصل از آن برای اولین بار در ۶۰ سال گذشته از ارزش واردات فراتر رفته است.


رییس جمهور روحانی روز سه شنبه در جلسه با مدیران ارشد خبرگزاری ها و رسانه های ایران گفت"سرانجام پس از ۶۰ سال ، صادرات غیرنفتی ما از واردات ما در این دولت پیشی گرفت. که طی ۶۰ سال گذشته ، از زمان دولت مصدق تاکنون بی سابقه بوده است.


وی خاطرنشان کرد: "در ۲۶ سال گذشته بی سابقه بوده است که به مدت دو سال ، در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ (۲۰۱۶ و ۲۰۱۷) تورم یک رقمی داشته باشیم." رییس جمهور گفت عملکرد دولت وی در سال ۲۰۱۶ به حدی عالی بود که ایران به بالاترین نرخ رشد اقتصادی در جهان دست یافت.


روحانی همچنین از برنامه های افزایش ظرفیت کل تولید برق کشور به میزان ۲۰،۰۰۰ مگاوات تا پایان دولت خود رونمایی کرد. رییس جمهور سرانجام به پروژه های دولت خود در صنعت آب اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰ سد تا پایان دوره ی دولت در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر