19 مهر 1399 - 09:11

تغییرات نرخ اجاره‌بها استان‌ها در فصل تابستان

مرکز آمار ایران تغییرات نرخ اجاره بها مسکونی در استان‌های مختلف کشور در فصل تابستان سال جاری را اعلام کرد.
کد خبر : ۱۱۸۶۵۰
مسکن

به گزارش ایبِنا، در فصل تابستان ١٣٩٩، شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، به عدد ١٩٥,٨ رسید که نسبت به فصل قبل (١٧٥.١)، ١١.٨ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین نرخ تورم فصلی مربوط به استان همدان با ١٦.٢ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٣.١ درصد افزایش است.


درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بها در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ٢٨.٩ درصد است که نسبت به فصل بهار ١٣٩٩ (٢٣.٣ درصد)، ٥.٦ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. متوسط افزایش هزینه اجاره‌بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته‌اند، در فصل تابستان ١٣٩٩ برابر با ٤١,٢ درصد است.


بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان همدان با ٣٧.٠ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با ٨.٦ درصد افزایش است. به عبارتی خانوارهای استان همدان به طور متوسط ٨.١ واحد درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای استان آذربایجان غربی ٢٠.٣ واحد درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده‌اند.


نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر ٢٤,٣ درصد است. اطلاع مذکور در استان لرستان (٣٢.٣ درصد) بیشترین عدد و در استان آذربایجان غربی (٨.٩ درصد) کمترین عدد را نشان می‌دهد. متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای کل خانوارهایی که تمدید قرارداد داشته اند، در فصل تابستان ١٣٩٩ برابر با ٤١,٢ درصد است.

برچسب ها: مسکن شاخص گزارش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر