به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک از شبکه بانکی خواسته است تا خدمات بانکی به شرح زیر را برای هموطنان نابینا فراهم کنند:
۱- در هر شعبه از بانک، باجهای به منظور ارائه خدمات بدون نوبت و سریع به معلولین و جانبازان خصوصاً نابینایان در نظر گرفته شود و موجبات ارائه خدمات با حفظ کرامت، سرعت و دقت به این عزیزان فراهم گردد.
۲- در صورت درخواست نابینایان، کارتبانک ایشان به صورت چاپ برجسته اطلاعات مورد نیاز بر روی کارتبانک (شامل نام و نام خانوادگی دارنده کارت، نام بانک، کد cvv۲، تاریخ انقضاء، نوع کارت) صادر شود. نظر به اینکه این امکان در تمامی شعب و به صورت صدور آنی کارت امکانپذیر نیست، این درخواست از طریق ارسال به مرکز استان صورت پذیرد.
۳- مناسبسازی محتوای اینترنت بانک و وبسایت بانک به منظور بهرهبرداری از خدمات الکترونیک غیرحضوری و اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات در دستور کار قرار گیرد.
۴- در اسرع وقت نسبت به پیادهسازی کامل خدمت برداشت مستقیم به منظور کاهش نیاز به انجام تراکنشهای پرداخت منظم نظیر پرداخت اقساط، اجارهبها، خدمات عمومی و ... اقدام گردد.
۵- ایجاد امکان گویاسازی در نرمافزارهای موبایلی موجود در دستور کار آن بانک/موسسه اعتباری قرار گیرد.
۶- امکان اخذ تعهدنامه برای نابینایانی که داوطلب استفاده از خدمات حسابجاری و دستهچک بدون فرد امین هستند، در محل شعبه فراهم گردد.