ثبات یوان با وجود کاهش دلار

ارزش یوآن چین با وجود کاهش ارزش دلار، تحت تاثیر امیدهای محرک و واکسن، ثابت است.
کد خبر : ۱۱۹۹۶۶
یوآن

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز چهارشنبه یوان چین پس از تعیین نقطه میانی بانک مرکزی برای تجارت روزانه ارز و با افزایش ریسک و انتظارات برای محرک های مالی ایالات متحده که بر دلار تاثیر گذاشت، تقویت شد.


انتظار می رود که امیدها برای توزیع قریب الوقوع واکسن ویروس کرونا و انتخاب جانت یلن، رییس پیشین فدرال رزرو، به عنوان وزیر بعدی خزانه داری جو بایدن، رییس جمهور منتخب ایالات متحده، به پایین آوردن دلار ادامه دهد.


 یلن خواستارسیاست های بیشتر محرک مالی برای حمایت از اقتصادی است که با تعطیلات ناشی از ویروس کرونا ویران شده است. همچنین فعالان بازار منتظر سرنخ های بیشتری درباره تشکیل دولت بایدن هستند تا نشانه هایی در مورد نگرش آن به چین داشته باشد.


به گفته یک تحلیل گر ارشد ارز، تاثیر مثبت انتخابات بایدن بر نرخ ارز به زودی پایان خواهد یافت. به دنبال این، جهت گیری یوان به تعاملات تیم بایدن با چین بستگی خواهد داشت، اما اساساً می بایست منتظر ماند  تا ۲۰ ژانویه روی کار بیاید. وی انتظار دارد که یوان در کوتاه مدت در بازه ۶.۵۹-۶.۵۴  معامله شود.


بانک خلق چین، نرخ میانه روزانه یوان را ۶.۵۷۴۹ برای هر دلار تعیین کرد، که نسبت به نرخ قبلی در ۶.۵۸۰۹ قرار گرفت. یوان اسپات در ۶.۵۷۵۰ در هر دلار باز شد و درنیمروز در ۶.۵۷۷۳ تغییر وضعیت داد، ۰.۲ درصد قوی تر از قبل.


هزینه های استقراض یوان یک شبه در هنگ کنگ به بالاترین سطح بیش از سه ساله جهش کرد و به بالاترین میزان خود از ۲ ژوئن ۲۰۱۷ رسیده است. شاخص جهانی دلار از نزدیک به ۹۲.۱۲۷ به ۹۲.۰۸۱ کاهش یافت. (۱ دلار = ۶.۵۷۶۹ یوان چین)

برچسب ها: یوان چین نرخ دلار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر