16 آذر 1399 - 09:35
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

تاثیر عوامل خارجی بر نرخ ارز/ مدیریت بانک مرکزی موثر بود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه نوسانات بازار ارز بیشتر ناشی از تحریم‌ها بوده است، گفت: مدیریت بانک مرکزی مناسب بوده و توانسته بازار را ساماندهی کند.
کد خبر : ۱۲۰۱۹۴
دلار

بهروز محبی‌نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به وضعیت بازار ارز، گفت: بانک مرکزی در تلاش برای ساماندهی وضعیت بازار بوده تا به این ترتیب رفع مشکلات اقتصادی صورت بگیرد.


نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته نیز شاهد رشد یک باره نرخ ارز از ١٢ هزار تومان تا ١٩ هزار تومان بودیم، افزود: در سال گذشته مدیریت آقای همتی بر بانک مرکزی مناسب بوده و توانست ساماندهی بازار را ممکن کند.


نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مباحث ارزی کشور تحت تاثیر عواملی بوده که کمتر داخلی است، تصریح کرد: تحریم ها و فشارهای ناشی از آن در روند رو به صعود نرخ ارز تاثیر داشته است.


وی با بیان اینکه در نتیجه تحریم ها بحث تراکنش‌ها و بحث انتقال حواله‌های مالی به واسطه محدودیت‌های بانکی عملیاتی نیست، گفت: استفاده از جنگ روانی برای تضعیف ارزش پول ملی نیز موضوع دیگری است که از خارج کشور هدایت می شود.


نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مسئول مستقیم تقویت پول ملی بانک مرکزی است، افزود: توقع این است که بانک مرکزی در کنار مجلس و در کنار دولتی‌ها تلاش کرده و از همه ابزارهای ممکن استفاده کند تا تقویت ارزش پول ملی رخ دهد بنابراین ما با توجه به تلاش‌های صورت گرفته نقد جدی به عملکرد بانک مرکزی نداریم.


محبی نجم آبادی با تاکید بر اینکه مجلس برای رفع مشکلات مردم گارد سیاسی در مقابل دولت ندارد، تصریح کرد: مجلس به دنبال حاشیه نبوده و اکنون نیز آماده هر نوع کمکی به تیم اقتصادی دولت برای بهبود اوضاع است.


وی با بیان اینکه ابعاد خارجی تاثیرگذار در نرخ ارز اکنون بسیار قوی شده است، گفت: در بحث ارز مشکلات جدی داریم اما با این حال مدیریت خوبی از سوی رئیس کل بانک مرکزی در حال انجام است.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه ابعاد موضوع باید برای ساماندهی ارزی مدنظر قرار بگیرد، افزود یکی از دلایل افزایش قیمت ارز این است که ما ارزی موجود را در جاهایی مصرف می‌کنیم که نیاز اساسی کشور نیست از این رو لازم است پالایشی در این باره صورت بگیرد.

برچسب ها: ارز تحریم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر