19 آذر 1399 - 12:07
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

برخی کارت‌های بازرگانی که ارز برنگردانده‌اند ابطال شد

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: به تازگی کارت بازرگانی برخی صادرکنندگانی که ارز صادراتی را به کشور برنگرداندند، باطل شد.
کد خبر : ۱۲۰۲۷۴
هیبت الله اصولی

‌نایب رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه نبود ارز کافی یکی از مشکلات عمده در کشور است، اظهار کرد: بانک مرکزی برای مدیریت نوسانات ارزی باید در بازار کنترل نوسانی داشته باشد. سیاستگذار پولی باید به دنبال راهکاری بهتر از تزریق ارز در بازار باشد.


هیبت‌الله اصولی در گفت وگو با ایبِنا تصریح کرد: بانک مرکزی باید اعلام کند هر کسی هر مقدار ارز دارد در قالب سپرده ارزی وارد سیستم بانکی کند تا هم سود منطقی به آن تعلق گیرد و هم اینکه شرایط بازار به تعادل برسد و قیمت ها کنترل شود.


وی ادامه داد: ارزها باید از دست افراد خاص و کسانی که میزان زیاد ارز خریداری کردند و حالا نمی دانند باید با آنها چه کار کرد، خارج و وارد بازار شود. نایب رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه دولت نباید بر ارزهای حاصل از صادرات تاکید بیش از اندازه داشته باشد، ادامه داد: در وهله نخست باید از صادرکنندگان پرسید چرا نمی توانید ارز خود را به اقتصاد برگردانید و چه مشکلی در نقل و انتقال دارید؟ 


به گفته اصولی، به تازگی نیز کارت بازرگانی برخی صادرکنندگانی که ارز صادراتی را به کشور برنگرداندند باطل شد. باید به صادرکننده فرصت دهند تا این امر را اجرایی کند. من صادرکننده ای را می شناسم که کالای خود را به مقصد ارسال، اما هنوز پولی دریافت نکرده و حتی خریدار به او گفته که اگر نمی‌توانید صبر کنید، کالاها را بر می گردانیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر