اختلالات احتمالی در سیستم مالی انگلیس پس از برگزیت

بانک انگلیس درباره اختلالات احتمالی در سیستم مالی انگلیس پس از برگزیت هشدار داد.
کد خبر : ۱۲۰۴۳۱
برگزیت

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز جمعه بانک انگلیس گفت که سیستم بانکی انگلیس در برابر طیف گسترده ای از نتایج اقتصادی ممکن مربوط به برگزیت همچنان مقاوم است، اما پایان دوره گذار در ۳۱ دسامبر ممکن است اختلالاتی را به همراه داشته باشد.


براساس گزارشی از سوی کمیته سیاست مالی بانک (FPC)، بیشتر خطرات ثبات مالی کاهش یافته است. این در حالی است که در این گزارش آمده است: ثبات مالی همانند ثبات بازار یا جلوگیری از هرگونه اختلال برای کاربران خدمات مالی نیست. برخی از نوسانات بازار و اختلال در خدمات مالی، به ویژه ممکن است برای مشتریان مستقر در اتحادیه اروپا، ایجاد شود.


علی رغم اینکه اکنون مقدمات پایان دوره گذار در مراحل نهایی است، ممکن است برخی از کاربران هنوز کاملا آماده تجارت با همتایان اتحادیه اروپا یا اتحادیه اروپا یا مراکز تجاری شناخته شده توسط اتحادیه اروپا نباشند.


انگلیس در تاریخ ۳۱ ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرد، اما به عنوان بخشی از توافق نامه خروج، هر دو طرف برای مذاکره در مورد روابط تجاری آینده خود وارد یک دوره گذار ۱۱ ماهه شدند. طبق گزارش کمیته سیاست مالی بانک، صرف نظر از شکل خاص روابط آینده انگلیس با اتحادیه اروپا، بانک انگلیس به اجرای استانداردهای محتاطانه قوی در انگلستان متعهد خواهد ماند.


در این گزارش آمده است که بانک های بزرگ انگلیس می توانند ضررهای اعتباری خود را به میزان ۲۰۰ میلیارد پوند (۲۶۵ میلیارد دلار)، حتی در صورت افزایش بیکاری بالای ۱۵ درصد یا افزایش ورشکستگی مشاغل به دلیل تأثیرهمه گیری و برگزیت جذب کنند.


نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون، که این هفته با رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فوندر لاین دیدار کرد، گفت که اکنون یک احتمال قوی وجود دارد که انگلیس و اتحادیه اروپا نتوانند در مورد تجارت توافق کنند.


همچنین روز پنجشنبه اتحادیه اروپا برنامه های اضطراری در صورت عدم توافق برگزیت را اعلام کرد، از جمله این پیشنهاد که اگر انگلیس بدون توافق از میز مذاکره دور شود، باید دسترسی ماهی گیران اروپایی به آبهای انگلیس ادامه داشته باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر