دلار افت کرد/ پوند خیز برداشت

دلار در میان پیشرفت محرک اقتصادی افت کرد، پوند با امیدهای برگزیت تقویت شده است.
کد خبر : ۱۲۰۴۸۳
دلار

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز سه شنبه در حالی که تقاضا برای ایمن ترین دارایی ها که در میان پیشرفت در جهت توافق محرک مالی ایالات متحده و خوش بینی برای توافق برگزیت بی رمق شده است، دلار نزدیک پایین ترین سطح ۲.۵ ساله در برابر همتایان اصلی معامله شد.


 دلار آمریکا در برابر یورو و پوند انگلیس نزدیک به ضعیف ترین سطح خود از اواسط سال ۲۰۱۸ بود، در حالی که قانون گذاران آمریکایی در تلاش هستند تا ۱.۴ تریلیون دلار هزینه کنند.


طرح حمایتی ۹۰۸ میلیارد دلاری COVID-۱۹ دو جانبه به دو بسته تقسیم خواهد شد و امیدها را افزایش می دهد که حداقل بخش بزرگی از طرح که ازحمایت دو جانبه برخوردار است، تصویب خواهد شد.


به گفته یک تحلیل گر: سال ۲۰۲۱ به طور فزاینده ای برای رشد جهانی امیدوار کننده به نظر می رسد و در حالی که ایالات متحده  حتما بخشی از آن خواهد بود، تجارت جهانی از ارزهای حساس به ریسک مانند دلار استرالیا پشتیبانی خواهد کرد.


به احتمال زیاد دلار همراه با ین، عقب می مانند.


در آن سوی اقیانوس اطلس، میشل بارنیه، مذاکره کننده اتحادیه اروپا در مورد برگزیت گفت که بستن پیمان تجاری با انگلیس هنوز امکان پذیر است، وی ابراز امیدواری کرد که فقط با چند روز می توان به توافق رسید تا از خروج ناآرام انگلیس از اتحادیه تجاری در پایان ماه جلوگیری شود.


پوند انگلیس پس از جهش ۰.۸ درصدی در روز دوشنبه، ۰.۱ درصد در برابر دلار افزایش یافت و به ۱.۳۳۳۲ دلار رسید. در اوایل این ماه به بالاترین سطح ۵/۲ سال و ۱.۳۵۴۰ دلار رسید.


دلار با کاهش ۰.۱ درصدی به ۱.۲۱۵۰ دلار در هر یورو رسید، معاملات در روز دوشنبه نزدیک پایین ترین سطح ۲.۵ ساله ۱.۲۱۷۷ دلار قرار گرفت.


واکسن COVID-۱۹ در ایالات متحده و انگلیس نیز باعث افزایش ریسک می شود، اما خوش بینی ها با افزایش میزان عفونت ها و تعداد مرگ و میر کاهش یافت. لندن با وجود کشف نوع جدیدی از ویروس وارد تعطیلات سخت گیرانه تری خواهد شد.


شاخص دلار پس از سقوط روز دوشنبه تا ۹۰.۴۱۹، کمی از سطح ۹۰.۷۰۵ تغییر کرد، سطحی که از آوریل ۲۰۱۸ مشاهده نشده است.


به گفته یک تحلیل‌گر ارز: با شروع واکسیناسیون در ایالات متحده و انگلستان، ما انتظار داریم که از تعداد و شدت تعطیلات کاسته شود که به دلار اجازه می دهد تا روند نزولی خود را از سر بگیرد. همچنین توافق در مورد محرک مالی دلار آمریکا را تضعیف می کند.


یوان چین با ۰.۲ درصد کاهش به ۶.۵۴۴۴ در هر دلار رسید. در اوایل این ماه برای اولین بار از ژوئن ۲۰۱۸ به ۶.۵۵۴۹ رسیده است.


به گفته یک مقام چینی: این کشور می تواند با بهبود اقتصاد، سیاست های هدفمندی را تنظیم کند.


روز دوشنبه دلار استرالیا پس از رسیدن به بالاترین قیمت از ژوئن ۲۰۱۸ در ۷۵.۷۸۰ ، به میزان ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۷۵.۷۸۰ سنت امریکا رسید.


دلار نیوزیلند پس از رسیدن به ۷۱.۲۰ برای اولین بار از آوریل ۲۰۱۸، ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۷۰.۷۲ سنت ایالات متحده رسید.

برچسب ها: دلار پوند انگلیس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر