30 آذر 1399 - 09:52
یک نماینده مجلس در گفتگو با ایبِنا؛

اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۰/ وابستگی به نفت باید کم شود

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: با توجه به اینکه منابع در نظر گرفته شده برای درآمدها در بودجه ۱۴۰۰ محدود است، قطعا اصلاحات بسیاری خواهد داشت.
کد خبر : ۱۲۰۵۰۲
حاجی بابایی

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار بودجه ١۴٠٠ قطعی است، گفت: هدف از اصلاح ساختار بودجه، کارآمدتر سازی آن است. نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه دولت نیاز به بررسی‌های زیادی دارد، افزود: هنوز در مورد تایید یا رد این لایحه تصمیمی گرفته نشده، اما قطعا پس از موشکافی کافی تایید یا رد آن انجام می‌شود.


وی با اشاره به راه‌های تامین کسری بودجه دولت، تصریح کرد: متناسب با هر موقعیت کشور یکی از روش‌ها می‌تواند کارآمدی داشته باشد. نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه بررسی لایحه بودجه ١۴٠٠ به صورت کاملا کارشناسی و به دور از نگاه سیاسی انجام خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه منابع در نظر گرفته شده برای درآمدها در بودجه محدود است، قطعا اصلاحات بسیاری خواهد داشت.


وی ادامه داد: تمام تلاش ما ایجاد توازن میان درآمد و هزینه در لایحه بودجه با هدف جلوگیری از کسری است تا به این ترتیب بودجه کارآمدی برای سال آینده داشته باشیم. حاجی بابایی با بیان اینکه وابستگی به نفت یکی از ایراداتی است که در بررسی لایحه بودجه باید برطرف شود، گفت: وابستگی به نفت یا پیش فروش آن روش مناسبی برای جبران کسری بودجه نخواهد بود.


رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت نیز با اصلاح ساختار بودجه موافق بوده، از اینرو قطعا با همراهی می‌توان بودجه کارآمدتری را به قانون تبدیل کرد.

برچسب ها: مجلس کسری بودجه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر