06 دی 1399 - 12:01
یک نماینده مجلس در گفتگو با ایبِنا:

اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون؛ راهکار تقویت ارزش ریال

یک نماینده مجلس گفت: برای آنکه پول ملی ارزش پیدا کند باید ابتدا از ظرفیت داخل کشور استفاده کنیم و موضوع اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم.
کد خبر : ۱۲۰۶۸۳
سنگدوینی

رمضانعلی سنگدوینی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره چگونگی تقویت و تثبیت ارزش پول ملی در سال آینده و حفظ آن، گفت: مهم ترین اقدام برای تثبیت ارزش پول ملی و جلوگیری از کاهش آن توجه به داخل به عبارتی همان اقتصاد مقاومتی است.


نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای آنکه پول ملی ارزش پیدا کند باید ابتدا از ظرفیت داخل استفاده کنیم، اما متاسفانه هنوز نتوانسته ایم در این زمینه گام‌های مثبتی برداریم.


وی گفت: اگر از ظرفیت داخل استفاده نکنیم مجبور می شویم برای تامین کالای اساسی پول ملی را تبدیل به ارز کنیم تا بتوانیم کالاها را خریداری کنیم که این به شدت برای پول ملی مضر است و باعث افت ارزش پول ملی می شود.


سنگدوینی با تاکید بر اینکه کشورهای پیشرفته با استفاده از توان داخلی و تکیه بر تولید مانع از خروج ارز از کشور خود شده اند، تصریح کرد: توجه به فرمایشات مقام معظم در بحث توجه به تولید ملی مهم ترین عامل برای بالا بردن ارزش پول داخلی است، از اینرو مسئولان باید بر این امر متمرکز شوند.


وی با اشاره به ضعیف بودن دیپلماسی اقتصادی کشور گفت: اکنون دیپلماسی اقتصادی ما فعال نیست و متاسفانه نتوانستیم از ظرفیت‌های کشورهای دیگر به ویژه همسایگان استفاده کنیم. نکته جالب آنجاست که ما به کشورهای دیگر کمک رسانی می کنیم، اما بعد از آن نمی توانیم از آن بازاری که برای ما شکل گرفته استفاده کنیم و زمین بازی را به کشورهای دیگر می‌سپاریم که این نشان می دهد سفارتخانه های ما به ویژه در حوزه رایزنی اقتصاد ضعیف هستند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: پیشنهاد بنده درباره تقویت پول ملی این است که ابتدا همان موردی که بارها مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند باید فعال شود که همان اقتصاد مقاومتی است و باید توجه به داخل را اولویت خود قرار دهیم، یعنی اگر تولید داخل فعال شود پول در کشور جریان پیدا خواهد کرد در اینصورت به خارج از کشور انتقال پیدا نمی‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر