مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

متقاضیان مسکن ملی فقط یک روز فرصت واریز وجه دارند

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: آخرین مهلت پرداخت واریز وجه اورده اولیه مسکن ملی تا پایان آذر ماه بود اما برای اخرین بار تا پنجم دی ماه یعنی فردا جمعه تمدید شد.
کد خبر : ۱۲۰۷۳۱
مسکن ملی

به گزارش ایبِنا، خلیل محبت‌خواه درباره آخرین وضعیت واریز وجه مسکن ملی از سوی متقاضیان و تاییدشدگان اظهار داشت: آخرین مهلت پرداخت واریز وجه اورده اولیه مسکن ملی تا پایان آذر ماه بود اما برای اخرین بار تا پنجم دی ماه یعنی فردا -روز جمعه- تمدید شد به این دلیل که برخی از متقاضیان اعلام کردند که پیامک واریز به دست آنها نرسیده و از الزام پرداخت قسط اول دیر مطلع شدند. بنابراین با دستور معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه وشهرسازی برای آخرین بار فرصت دوباره به این افراد داده شد.


وی ادامه داد: از شنبه هفته آینده دیگر وضعیت متقاضیان مسکن ملی در استان تهران و شهرهای جدید این استان تعیین و تکلیف می‌شود. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به تعداد متقاضیانی که واریز وجه داشتند گفت: تا روز سه شنبه دوم دی ماه، حدود ۹ هزار نفر نسبت به تکمیل موجودی خود اقدام کردند.


محبت خواه افزود: در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر در استان تهران ۷۳ هزار ۳۷۴ نفر ثبت نام شده در طرح اقدام ملی مسکن داشتیم. در شهرهای جدید هم این عدد به ۵۵ هزار و ۹۶۲ نفر می‌رسد. از این تعداد حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در استان و تقریبا ۲۰ هزار نفر هم در شهرهای جدید تایید شدند. اما جمعیت آنهایی که به مرحله افتتاح حساب رسیدند حدود ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در استان و ۸ هزار و ۲۰۰ نفر در شهرهای جدید هم بودند. این تعدادی که به مرحله افتتاح حساب رسیدند تنها امروز را فرصت دارند که آورده اولیه را بپردازند و آنهایی هم که افتتاح حساب را انجام ندادند، امروز می‌توانند نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند.


وی درباره احتمال بازگشایی سایت مسکن ملی برای جایگزین کردن متقاضیان جدید اظهار داشت: آنهایی که واریز وجه نداشتند به طور قطع حذف می‌شوند و عده‌ای در ذخیره قرار دارند که قبلا ثبت نام کردند اما با تکمیل ظرفیت سهمیه استان موفق به ورود به مراحل دیگر نشدند جایگزین خواهند شد.


مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه اولویت بعدی ذخیره‌ها و آنهایی هستند که رزرو قرار دارند، گفت: اما احتمالا سایت برای ثبت نام جدید باز شود چراکه این افراد ذخیره هم وارد مرحله پالایش می‌شوند که احتمال ریزش در این مرحله وجود دارد.


محبت خواه افزود: تامین زمین برای اجرای مسکن ملی انجام شده است و در استان تهران ساخت ۷ هزار و ۵۵۰ واحد مسکن ملی آغاز شده است در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر ساخت مسکن ملی در حال انجام است. در شهرهای جدید ۲۱ هزار و ۸۸ واحد مسکن ملی تعریف شده است. برای ۱۱ هزار و ۴۵۷ نفر در استان تهران و ۳۴ هزار و ۵۸۸ نفر در شهرهای جدید زمین آماده کردیم، یعنی آماده اجرای مسکن ملی در این اراضی هستیم.  

برچسب ها: انتقال وجه مسکن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر