ارز باید تک نرخی شود

یک نماینده مجلس تاکید کرد: موثرترین روش برای کنترل بازار ارز و تامین درست کالاهای اساسی تک نرخی شدن ارز است.
کد خبر : ۱۲۱۲۴۹
رحیم زارع

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه چند نرخی بودن ارز در کشور باعث فساد می‌شود، اظهار کرد: به نظر بنده موثرترین روش برای کنترل بازار ارز و تامین درست کالاهای اساسی، تک نرخی شدن ارز است.


رحیم زارع در گفت‌وگو با ایبِنا درباره روش موثر مدیریت ارزی کشور در سال ۱۴۰۰، گفت: سیاست مجلس شورای اسلامی درباره مدیریت موثر ارز در بازار تک نرخی کردن ارز در کشور است، زیرا این مورد هم می‌تواند شفافیت به همراه داشته باشد و هم می‌تواند مانع از فساد و تخلفات ارزی در کشور شود.


نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر ارز به صورت چند نرخی در کشور وجود داشته باشد باعث می‌شود تخلفات زیادی صورت بگیرد که در گذشته هم چنین مواردی وجود داشته است به نام‌های ارز ۴۲۰۰ تومانی، ارز نیمایی و ... که در کشور وجود داشت و باعث حیف و میل شدن منابع ارزی کشور شد.


وی با بیان اینکه چند نرخی بودن ارز در کشور باعث فساد می‌شود، افزود: به نظر بنده موثرترین روش برای کنترل بازار ارز و تامین درست کالاهای اساسی تک نرخی شدن ارز است، زیرا با تک نرخی شدن ارز هم اهدافی که پیش‌بینی شده محقق می‌شود و هم مدیریت درست انجام می‌گیرد.


زارع تصریح کرد: اگر تک نرخی شدن ارز صورت گیرد کشور در تامین کالاهای اساسی دچار مشکل نمی‌شود و دولت می‌تواند این کالاها را به مصرف کننده واقعی اختصاص دهد و همچنین در بحث سلامت و دارو در کشور به نحوه احسن عمل کند.


سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٠ با بیان اینکه شاید گفته شود که با تک نرخی شدن ارز نوساناتی در بازار ایجاد شود، بیان کرد: باید مابه التفاوت قیمتی را به مردم داده شود تا یک تعادلی بین جیب مردم و بازار ایجاد شود، از اینرو می‌توان نوسان بازار را کنترل کرد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی ارز، گفت: این نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی ارز توسط دولت در مصوبات آمده و فقط نمایندگان مجلس با کار کارشناسی این نرخ را برای تک نرخی شدن برگزیدند و این قیمت تازه‌ای نیست که مجلس بخواهد نرخ گذاری کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر