29 دی 1399 - 13:11
در گفتگو با ایبنا مطرح شد؛

افزایش ۲۰ درصدی نرخ کارمزد در شبکه بانکی//بماند//

معاون نظارت بانک مرکزی گفت: در برخی حوزه ها، کارمزدهایی که وضع شده، از هزینه ای که بانک ها در این حوزه انجام می دهند، بسیار کمتر است.
کد خبر : ۱۲۱۳۷۷
محرمیان

مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا اظهار داشت: حدود ۱۰ سال بود که نظام کارمزد در واقع دست نخورده بود و کارمزدهایی که در بانک داری الکترونیک و همچنین برخی از خدماتی که در شعب ارائه می شد، برای مدت طولانی هیچ تغییری نداشت و برخی موارد هم اصولا بدون دریافت هزینه از مشتری انجام می شد، بنابراین با توجه به بررسی های انجام شده و اینکه هزینه های بانک ها در این حوزه از درآمدهایشان بسیار کمتر هست، و در عین حال درآمدهای غیرمشاعی که بانک های ایرانی دارند که کارمزد هم جزو این درآمدها قرار میگیرد، به نسبت آنچه در بانک های دنیا گرفته می شود و درآمدهای مشاع دارند، بسیار عددهای پایین تری است، تصمیم بر افزایش کارمزدها به حدود ۲۰ درصد گرفته شد و در برخی موارد هم که کارمزدی وجود نداشت، کارمزدهای جدیدی وضع شد.


مهران محرمیان افزود: البته تاکید می کنم، کارمزدهایی که در این حوزه وضع شده، واقعا از هزینه ای که بانک ها در این حوزه انجام می دهند، بسیار کمتر هست و در برخی از موارد حتی تا ۲۰ درصد هزینه هایی که انجام می شود را پوشش نمی دهد.


وی تاکید کرد: نکته مهمی که نباید فراموش کرد این است که گامی که برای اصلاح نظام کارمزد برداشته شد، مرحله اول این موضوع بود و در مراحل بعدی باید روی این موضوع کار کنیم که یک مدل مناسبی برای گرفتن کارمزد داشته باشیم و در جای مناسب و از خدمت گیرنده دریافت شود.


معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر برخی از کارمزدها را اشخاصی پرداخت می کنند که خدمت گیرنده واقعی و نهایی شاید نباشند، و انشالله در مراحل بعدی، در یک اصلاح نظام کارمزد این موارد هم تصحیح خواهد شد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر