08 بهمن 1399 - 15:20

مردم بیشتر از چه اپلیکیشنی برای پرداخت‌های بانکی استفاده می‌کنند؟

ایلیا با جمع‌آوری داده و طبقه‌بندی سایکوگرافیک افراد جامعه، تلاش کرده تا در گزارشی نشان دهد مردم ایران بیشتر به دنبال چه نوع خدمات مالی هستند.
کد خبر : ۱۲۱۶۳۰
.

به گزارش ایبِنا،‌ اخیراً "ایلیا" گزارشی تحت عنوان «مردم ایران از خدمات مالی چه می‌خواهند؟» منتشر کرده است. این گزارش بر پایه جمع‌آوری داده از طیف وسیعی از مردم ایران انجام شده است. هدف آن نیز ارائه پیشنهاد خدمات نوآورانه متناسب با نیازهای مالی مردم کشورمان است. نسخه کامل این گزارش در این لینک قابل دریافت و مطالعه است.


در بسیاری از تحقیقات مالی مشتریان بر پایه اطلاعات دموگرافیک همچون سن و میزان درآمد بخش‌بندی می‌شوند. وجه تمایز گزارش ایلیا نسبت به دیگر گزارش‌ها اما روش تحقیق آن است. در این مطالعه مشتریان بر اساس ویژگی‌های سایکوگرافیک بخش‌بندی شده‌ و مطالعه نیز بر همین مبنا پایه‌ریزی شده است.


گزارش ارائه شده متشکل از ۸ بخش اصلی است. هر یک از این بخش‌ها به بررسی موارد مختلفی همچون سبک زندگی مردم، تصویر صنعت خدمات مالی در ایران و یا رفتارهای مالی پایه‌ای می‌پردازد. یکی از بخش های جالب آن دسته بندی افراد جامعه ایران به چهار گروه رفتار مالی کمال‌طلبان، معتمدان، دنباله‌روها و تلاش‌گران است. در نهایت نیز بخش انتهایی این گزارش پیشنهاد خود برای شکل‌گیری برخی خدمات مالی قابل تصور و مورد نیاز برای هر کدام از آن چهار گروه از مردم ایران را ارائه می‌کند.


در بخشی از این گزارش، اپلیکیشن‌های موجود در صنعت مالی کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند که نتایج حاصل نشان می‌دهد ۳۸.۲ درصد مردم برای پرداخت‌ها و انجام عملیات بانکی از اپلیکیشن مختص بانک خود استفاده می‌کنند. اما در بین اپلیکیشن‌هایی که خدمات مالی را برای تمامی بانک‌ها ارائه می‌کنند، آپ و همراه کارت با ۲۸.۴ و ۱۴.۴ درصد در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند.


همراه کارت معتقد است دلیل اصلی موفقیت و رشد، تمرکز روی محصول بوده است. آن‌ها همواره توجه ویژه‌ای به رابط و تجربه کاربری خود داشته‌اند، به‌ گونه‌ای که در مسیری قدم برداشته‌اند که یا سرویسی را به محصول خود اضافه نکنند، یا اگر کردند هم استفاده از آن را به راحت‌ترین شکل ممکن طراحی کنند. همین موضوع سبب شده تا همراه کارت بتواند تجربه دلچسبی در استفاده از خدمات پرداخت برای کاربران خود رقم بزند. در حال حاضر نیز بیش از ۱۰ میلیون کاربر از خدمات این اپلیکیشن روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی و آیفون استفاده می‌کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر