21 بهمن 1399 - 11:51

خدمات اعتباری مزیت رقابتی ما است

بانک تجارت در سال جهش تولید هم‌راستا با سیاست‌های اقتصادی دولت و با دغدغه‌ی خدمت‌رسانی به فعالان اقتصادی همواره در تلاش بوده که با ارائه باکیفیت ترین خدمات بانکی و مالی ممکن نقش موثر خود در اعتلای اقت
کد خبر : ۱۲۱۹۹۲
تجارت

- بانک تجارت در سال جهش تولید، به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان کالای ایرانی چه سیاست‌های اجرایی را در پیش گرفته است؟


همکاری با بخش تولید و حمایت از کارآفرینان همواره به‌عنوان یکی از استراتژی‌های بلندمدت بانک تجارت به‌شمار می‌رود. بانک تجارت در ۹ ماهه امسال که به عنوان سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب نام‌گذاری شده است سعی بر این داشته منابع جذب شده را در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور از جمله افزایش تولید ملی و اشتغالزایی به شکلی هدفمند بین کارآفرینان و تولیدکنندگان توزیع کند.


بر اساس آمار به دست آمده مانده خالص تسهیلات بانک تجارت در پایان آذرماه سال جاری به یک هزار و ۳۶۸ هزار میلیارد ریال رسیده که در بخش صنعت و معدن به بیش از ۴۰۵ هزار میلیارد ریال، خدمات ۳۸۶ هزار میلیارد ریال و بازرگانی به ۲۷۹ هزار میلیارد ریال بالغ شده است.


این عملکرد در بخش ساختمان و مسکن به ۱۸۴ هزار میلیارد ریال، کشاورزی ۱۰۴ هزار میلیارد ریال و صادرات به هشت هزار میلیارد ریال رسیده است.


- تحریم‌های اقتصادی، بخش‌های مختلف از جمله بنگاه‌های اقتصادی را تحت فشار قرار داده و از سوی دیگر بانک‌ها نیز در مسیر همکاری با مشتریان دچار مشکلاتی شده‌اند. بانک تجارت برای عبور از این شرایط چه تمهیداتی داشته است؟


تحریم‌ها در سال‌های اخیر به‌ویژه در سال جاری شرایط را برای کشور به‌صورت یک جنگ اقتصادی تمام عیار تبدیل و بخش‌های مختلف کشور به ویژه بانک‌ها را با چالش‌های دشواری روبه‌رو کرده است. بانک تجارت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در ارائه خدمت به مشتریان خود با مشکلاتی مواجه شد. لکن این مسائل بانک را در حرکت به سوی اهداف خود متوقف نساخت. همکاران ما به‌ویژه در بخش بین‌الملل همچون سال‌های اخیر با اتخاذ سیاست عملیاتی متنوع و پویا و جست‌وجوی راهکارهای جدید برای عبور از شرایط تحریمی تلاش کردند تا حد امکان و فراتر از توان معمول از مشتریان فعالی در عرصه صادرات و واردات با ارائه خدمات مالی ارزی و بین‌المللی حمایت کنند. هرچند تحریم سرسختانه کار را دشوار کرد اما بانک‌ها و کارگزاری‌های همکار با بانک تجارت در خارج از کشور تاحدود زیادی در این کارزار موفق عمل کردند؛ به نحوی که بانک تجارت در بین سایر رقبا همچون گذشته به عنوان یکی از برترین بانک‌های کشور در حوزه بین‌الملل فعالیت کرد.


- بانک تجارت در زمینه خدمات اعتباری از جمله گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی و صدور ضمانتنامه در بین رقبا سرآمد است. برای تقویت این جایگاه و تحکیم همکاری با مشتریان اعتباری چه برنامه‌هایی دارید؟


بانک تجارت همواره بین رقبا و در صنعت بانکداری کشور همواره جزو برترین بانک‌ها در ارائه خدمات اعتباری به شمار می‌رود، کما اینکه به گواه آمار بانک تجارت همچنان و با فاصله‌ی معنادار در صدر بانک‌های صادر کننده ضمانتنامه بانکی به شمار رفته و در زمینه گشایش اعتبارات اسنادی نیز سهم به‌سزایی از بازار را در اختیار دارد.


بانک تجارت که همواره به‌عنوان بانکی متخصص و پیش‌رو در ارائه خدمات اعتباری شناخته می‌شود در مقطع ۹ ماهه امسال همچون گذشته پیشرفت‌های بسیاری را در گشایش اعتبارات اسنادی و صدور انواع ضمانتنامه ها داشته است؛ به این ترتیب که تعهدات بانک بابت اعتبارات اسنادی داخلی باز شده با بیش از ۵۱ درصد و تعهدات مشتریان بابت ضمانتنامه ها و پذیرش های صادره به ریال با نزدیک به ۴۰ درصد بیشترین تغییرات مثبت را نشان می‌دهد.


این تجربه و پیشینه موفق همواره باعث شده فعالان صنف‌های مختلف اقتصادی، بانک تجارت را برای امور اعتباری خود برگزینند. همکاران با تجربه ما در مدیریت امور اعتباری و دوایر اعتباری مناطق و شعب نیز در سال‌های اخیر تسریع در ارائه خدمات را سرلوحه کار خود قرار دادند تا مشتریان در روند اجرای برنامه‌های توسعه‌محور خود به نحو مطلوب پشتیبانی و حمایت شوند.


- با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی، شعب بانک تجارت در این یک سال اخیر روند خدمت‌رسانی بهینه به مشتریان را چگونه پایدار کرده و استمرار بخشیدند؟


ویروس منحوس کرونا در سالی که در آن به سر می‌بریم بخش‌های مختلف جامعه به ویژه اقتصاد کشور را با چالش‌های فراوانی روبه‌رو کرده است. کارکنان بانک تجارت نیز در شعب سراسر کشور با از خود گذشتگی و ایثار و البته رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی تلاش کردند که در روند ارائه خدمات به مشتریان خللی وارد نشود.


همکاران ما در ساعات حضور در محل کار به‌طور صحیح و دقیق ملزم به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‎های بهداشتی و درمانی هستند و رؤسای ادارات و مسئولین شعب موظف‌اند نسبت به حسن اجرای این قانون نظارت دقیق داشته باشند.


بانک تجارت همچنین در راستای هوشمندسازی اقتصاد و آماده‌سازی زیرساخت استقرار بانکداری دیجیتال و در راستای ارائه تمامی خدمات بانکی به صورت غیرحضوری، طرح "زمرد" را به‌عنوان زیست بوم متمرکز راهکارهای دیجیتال و "شعبه مجازی" ارائه کرده است. مهم‌ترین ویژگی این زیست بوم این است که مشتری بدون حضور در شعب می‌تواند خودش را به عنوان یک مشتری جدید به بانک تجارت معرفی و بعد از افتتاح حساب و دریافت کارت از سایر خدمات که قرار است به تدریج به منظومه زمرد اضافه شود، استفاده کند. زمرد طرحی است که توسط هوش مصنوعی مشتری را احراز هویت می‌کند و با استفاده از امضای دیجیتال خدمات بانکی را به او ارائه می‌کند و خدماتی که تا به حال صرفا به صورت فیزیکی ارائه می شد را از طریق اپلیکیشن یا درگاه وب به مشتریان ارائه می‌دهد.


- عملکرد بانک تجارت در اعطای تسهیلات حمایتی به صنایع آسیب دیده از شرایط شیوع کرونا به چه صورت بوده است؟


شیوع بیماری کرونا در یک سال اخیر شرایط فعالیت را تا حدود زیادی برای برخی صنایع و مشاغل دشوار کرد و آسیب‌هایی را به آنها وارد کرد. بانک تجارت در راستای ایفای نقش حمایتی خود در این شرایط اقتصادی، تسهیلات ویژه‌ای را تهیه و به متقاضیان در استان‌های مختلف کشور اعطا کرد. از این جمله تعداد ۴۱ هزار و ۲۷۱ فقره تسهیلات جمعا به مبلغ بیش از ۲۰ هزار و ۵۵۷ میلیون ریال (معادل ۸۵ درصد سهمیه ابلاغی) به متقاضیان کسب و کارهای آسیب دیده به ویژه صنعت حمل و نقل کشور توسط بانک تجارت اعطا شد که تاثیر مستقیم آن تثبیت اشتغال ۹۱ هزار و ۹۱۲ نفر در شرایط شیوع ویروس کرونا شد.


بانک تجارت همچنین به منظور حمایت از اقشار آسیب دیده در دوره شیوع ویروس کرونا تعداد بیست و پنج هزار و ۸۲۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن جمعا به مبلغ چهار هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال به خانواده‌های مستاجر در استان‌های مختلف کشور اعطا کرد.


برچسب ها: تجارت اعتبار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر