انتظار بانک مورگان استنلی برای رشد روبل

بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی با بی‌اهمیت شمردن تحریم‌های ضد روسی، افزایش روبل را انتظار دارد.
کد خبر : ۱۲۱۹۹۷
روبل

به گزارش ایبِنا به نقل ازراشاتودی، روبل روسیه در برابر دلار آمریکا و یورو به بالاترین سطح خود در دو هفته گذشته رسیده که با افزایش قیمت نفت و چشم انداز مثبت بازار روبرو شده است، مورگان استنلی انتظار دارد که روبل افزایش یابد.


روز دوشنبه روبل حدود ۰.۳ درصد بالاتر از دلار بود و به ۷۴.۴ در هر دلار رسید، که بالاترین سطح از ۲۲ ژانویه است. یورو بیش از ۰.۵ درصد در برابر روبل از دست داد و به اوج اش در طول سه هفته نزدیک شد.


افزایش ارزش پول روسیه بر بازارهای سهام روسیه تأثیر داشته است. MOEX، شاخص اصلی روسیه با ارزش روبل و شاخص RTS با ارزش دلار در اولین روز معاملات این هفته بیش از یک درصد رشد کردند.


افزایش نرخ ارز روسیه در حالی است که قیمت نفت رو به بالاست و به سطح قبل از همه گیری رسیده است. روز دوشنبه، معاملات آتی برنت برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۰ قبل از شروع بحران ویروس کرونا از ۶۰ دلار در هر بشکه فراتر رفت.


روبل فضای رشد بیشتری دارد، بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی معتقد است در حالی که رشد روبل در برابر سبد دلار و یورو ادامه دارد، تحلیلگران این بانک گفتند که زمان بازگشت به دارایی های روسیه است و آنها انتظار دارند ارز روسیه شش درصد افزایش یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها