درنگ قیمت نفت خام در سطح ۶۰ دلار

قیمت نفت خام در سطح مقاومت ۶۰ دلار قرار گرفته، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی گزارش داد هنوز عرضه بازار بیش از اندازه است.
کد خبر : ۱۲۲۰۷۶
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از سایت اینوز، هفته گذشته قیمت نفت خام افزایش یافته و در ۶۰ دلار بسته شده است علی رغم اینکه آژانس گزارش کرده است که هنوز در بازار، عرضه بیش از حد وجود دارد. انتظار می رود واکسن های COV-۱۹ به تقاضای بهبودی کمک کنند اما مصرف جهانی سوخت های مایع و نفتی کمتر از انتظار سال ۲۰۲۱ افزایش می یابد.



تحلیل بنیادی


قیمت نفت خام به صورت هفتگی افزایش داشته است، اگرچه آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که هنوز در بازار، عرضه بیش از حد صورت می گیرد. اوپک پیش بینی تقاضای خود را کاهش داد و به گفته تحلیلگران، قیمت ها خیلی جلوتر از اصول اساسی پیش رفته اند.


گفته می شود سطح قیمت فعلی نسبت به بازار واقعی صحیح تر است و کاملاً به کاهش عرضه وابسته است، زیرا تقاضا هنوز هم به اصلاح و بهبود نیاز دارد. ذکر این نکته نیز مهم است که آژانس پیش بینی می کند به دلیل افزایش عرضه نفت، قیمت نفت پایین تر باشد که سرعت برداشت از موجودی نفت جهانی را کاهش دهد.


مصرف جهانی سوخت های مایع و نفتی کمتر از برآورد ماه گذشته افزایش خواهد یافت که می تواند به قیمت نفت خام فشار بیاورد. فعالیت تجارت جهانی با این بحران یکسال اخیر هنوز تحت فشار است.


از طرف دیگر، افزایش واکسیناسیون و احتمال اینکه هزینه های بیشتر دولت باعث رشد بیشتر شود، بازار را در وضعیت مثبت رو به رشدی نگه می دارد. همچنان سرمایه گذاران نسبت به بسته محرک بزرگ ایالات متحده خوش بین هستند و با وجود بیشترین میزان خرید، شاخص مقاومت نسبی نفت خام آمریکا در هفته گذشته بیش از حد بود.


گفته می شود که برخی نشانه ها حاکی از آن است که بازار آماده بازگشت است، از نظر فنی تا زمانی که قیمت نفت خام بالاتر از ۵۰ دلار باشد، نگرانی بابت تغییر روند وجود ندارد.


تحلیل فنی


قیمت نفت خام طی چند هفته گذشته در حال افزایش است، اما به گفته تحلیلگران، برخی نشانه ها حاکی از آن است که بازار آماده بازگشت است. سطوح پشتیبانی مهم ۵۵ و ۵۰ دلار است. ۶۰ ، ۶۵ و ۷۰ دلار سطوح مقاومت را نشان می دهند. اگر قیمت به زیر ۵۵ دلار برسد، این سیگنال مهم فروش خواهد بود. از سوی دیگر، اگر قیمت به بالای ۶۵ دلار برسد، این نشانه ای برای تجارت نفت است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر