بازار کار بی رمق اتحادیه اروپا

مطالعات نشان داد کشورهای اتحادیه اروپا نزدیک به ۶ میلیون شغل با همه‌گیری Covid-۱۹ از دست دادند.
کد خبر : ۱۲۲۸۵۲
اتحادیه اروپا

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، موسسه اروپایی بهبود شرایط کار و زندگی (Eurofound) در گزارشی جدید گفت: بحران کرونا تاثیر بی سابقه ای بر اقتصاد اتحادیه اروپا و همچنین بازار کار و جامعه داشته است.


به گفته  این موسسه، تا بهار سال ۲۰۲۰ در اتحادیه اروپا ۵.۷ میلیون نفرکمتر نسبت به پایان سال ۲۰۱۹ شاغل بودند، نرخ بیکاری در تمام این ۲۷ کشور از ۶.۶ درصد به ۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.


در ۱۲ ماه منتهی به بهار سال ۲۰۲۰، اشتغال در اتحادیه اروپا ۲.۴ درصد کاهش یافت و سهم کارگران شاغل اما بدون کار بیش از دو برابر شد و تا جولای ۲۰۲۰ به ۱۷ درصد رسید. تقریباً ۵۰ درصد از کارگران اتحادیه اروپا به کار تلفنی انحصاری یا جزئی پرداخته اند، وبا گشایش این روزنه جدید در بازار کار با داشتن تحصیلات عالی و حضور در مناطق شهری بهتر می توانند از خانه دورکاری کنند.


جوانان بیشترین بیکاری را تجربه کردند، در حالی که کارگران ۵۴- ۲۵ سال و کارگران مذکر مسن با احتمال بیشتر شاهد کاهش ساعات کار خود بودند. بر اساس این گزارش، از نظر شرایط کاری بین کشورهای عضو نیز اختلافات قابل توجهی وجود داشت، فرانسه، لهستان، ایتالیا و یونان بیشترین آسیب را از این همه گیری دیده اند.


بحران ۲۰۱۰-۲۰۰۸ بیشترین ضرر را در توزیع دستمزد داشت در حالی که تا سه ماهه دوم ۲۰۲۰، بحران Covid-۱۹ عمدتا بر کارگران با حقوق های پایین تر تاثیر گذاشته بود. این موسسه پیش بینی کرده است که نرخ بیکاری در سال ۲۰۲۱ به ۸.۶ درصد برسد و در سال ۲۰۲۲ هشت درصد بماند. علیرغم تأثیرات گسترده همه گیری برشرایط زندگی و کار و بخش های مختلف اقتصاد، این نرخ ها دربرابر تجربه های بحران مالی و اقتصادی جهانی ۲۰۱۰-۲۰۰۸ کم اهمیت هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر