14 فروردين 1400 - 08:20

بیشترین و کمترین نرخ تورم استان‌ها در پایان ۹۹

جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران از شاخص تورم نشان می‌دهد در آخرین ماه سال گذشته، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان چهارمحال و بختیاری بوده است.
کد خبر : ۱۲۳۱۳۳
تورم

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بررسی شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان در اسفندماه ۱۳۹۹ بیانگر افزایش ۱.۸ درصدی عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور نسبت به ماه قبل و رسیدن به ۲۹۸.۱ است.


بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در اسفندماه ۱۳۹۹ بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کرمان با ۲.۷ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان گیلان با ۰.۸ درصد افزایش است.


همچنین درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۴۸.۷ درصد میباشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان چهارمحال و بختیاری (۵۸.۵ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۴۲.۹ درصد) است.


نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۹ برای خانوارهای کشور به عدد ۳۶.۴ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (۴۰.۱ درصد) و کمترین آن مربوط به استان مرکزی (۳۳.۳ درصد) است.



خانوارهای شهری


در اسفند ماه ۱۳۹۹ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۲۹۴.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد افزایش نشان می دهد. بر این اساس بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (۳۹.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استانهای آذربایجان غربی (۳۲.۵ درصد) است.


ت


خانوارهای روستایی


در اسفند ماه ۱۳۹۹ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (۱۳۹۵=۱۰۰) به ۳۱۶.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۶ درصد افزایش داشته است. بر این اساس بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان همدان (۴۳.۸ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (۳۳.۲ درصد) است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر