04 ارديبهشت 1400 - 14:41

حمایت ریاست جمهوری لهستان از رییس بانک مرکزی برای دوره دوم

رییس جمهور لهستان از رییس بانک مرکزی برای دوره دوم ریاست حمایت کرد.
کد خبر : ۱۲۳۶۳۳
لهستان

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، رئیس جمهور آندژی دودا گفت: رئیس بانک مرکزی لهستان، آدام گلاپینسکی، در حفظ اقتصاد و امور مالی طی این همه گیری بسیار خوب عمل کرده و شایسته دوره دوم ریاست است. این رئیس جمهور کاندیدایی را برای ریاست بانک پیشنهاد می کند که لازم است توسط پارلمان تأیید شود. دوره شش ساله گلاپینسکی در اواسط سال ۲۰۲۲ پایان می یابد.



دودا اواخر روز جمعه گفت: من مایلم به شدت تأکید کنم که از نظر من، آدام گلاپینسکی رئیس بانک مرکزی بسیار خوبی است. اگر او فرمانده کل قوا باشد، ارتش را به خوبی هدایت می کند، به نظر من می تواند وظیفه ای که به او سپرده شده مجددا در اختیار داشته باشد.


گلاپینسکی و شورای سیاستگذاری پولی وی نرخ بهره لهستان را به کمترین سطح با مقدار ۰.۱ درصد کاهش داده، تا به بهبود اقتصاد متاثر از محدودیت های ویروس کرونا کمک کند. وی همچنین برنامه کمی بی سابقه ای را ترتیب داده است که با افزایش محرک مالی، هزینه های استقراض این حاکمیت را پایین نگه داشته است.


با این شرایط، تورم لهستان با ۳.۲ درصد، بالاتر از هدف ۲.۵ درصدی این بانک، دومین نرخ بالای تورم اتحادیه اروپا است و این هفته سلف گلاپینسکی گفت که خطرات فشار قیمت از کنترل خارج می شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر