06 ارديبهشت 1400 - 08:47

افزایش ۲۵ درصدی صادرات روسیه در سال جاری

روسیه امسال قصد دارد تا صادرات را حدود ۲۵ درصد افزایش دهد.
کد خبر : ۱۲۳۶۷۵
روسیه

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، پیش بینی جدید وزارت توسعه اقتصادی نشان می دهد که همزمان با بهبود عرضه جهانی و تجارت از این همه گیری، روسیه در حال برنامه ریزی برای توسعه صادرات و واردات در سال ۲۰۲۱ و بعد از آن است. با توجه به چشم انداز این وزارت برای توسعه اقتصادی - اجتماعی روسیه، قرار است امسال محموله های خروجی از این کشور به ۴۱۱.۷ میلیارد دلار برسد. این صادرات در مقایسه با سال ۲۰۲۰ که ۳۳۲.۲ میلیارد دلار بود، ۲۳.۹ درصد افزایش دارد.


روسیه قرار است امسال واردات را هم افزایش دهد. در این سند پیش بینی شده است که واردات با بیش از ۱۰ درصد افزایش به ۲۶۵ میلیارد دلار برسد، در حالی که در سال گذشته ۲۴۰.۴ میلیارد دلار بود. قرار است تجارت در سال های آینده با رشد مداوم صادرات و واردات رشد کند و تا سال ۲۰۲۴ صادرات به ۴۶۴.۴ میلیارد و واردات به ۳۱۷.۹ میلیارد دلار برسد.


عمده صادرات روسیه را به طور سنتی فروش انرژی تشکیل می داد، اما حجم محموله های غیر انرژی در سال های اخیر در حال افزایش است. در دسامبر سال ۲۰۲۰، صادرات غیرمنابع و غیر انرژی روسیه رکورد جدید ماهانه ای ثبت کرد و برای کل سال با حدود ۴ درصد افزایش به ۱۶۱.۳ میلیارد دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر