07 ارديبهشت 1400 - 14:31

سقف معافیت مالیاتی ۱۴۰۰ تعیین شد

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه‌ای اعلام کرد: سقف معافیت مالیاتی در سال ۱۴۰۰ سالانه ۴۸ میلیون تومان و ماهانه ۴ میلیون تومان است.
کد خبر : ۱۲۳۷۱۳
معافیت

به گزارش ایبِنا از رسانه مالیاتی ایران، در بخشنامه‌ای که محمود علیزاده، به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرده، آمده است:



  • ۱. سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم، در سال ۱۴۰۰ سالانه مبلغ چهارصد و هشتاد میلیون (۴۸۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

  • ۲. نرخ مالیات بر درآمد کارکنان دولتی و غیر دولتی اعم از حقوق و مزایا و کارانه به این شرح است:

  • - نسبت به مازاد چهارصد و هشتاد میلیون (۴۸۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا نهصد و شصت میلیون (۹۶۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال؛ ده درصد (۱۰%).
    - نسبت به مازاد نهصد و شصت میلیون (۹۶۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد و چهارصد و چهل میلیون (۱.۴۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال؛ پانزده درصد (۱۵%).
    - نسبت به مازاد یک میلیارد و چهارصد و چهل میلیون (۱.۴۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا دو میلیارد و یکصد و شصت میلیون (۲.۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال؛ بیست درصد (۲۰%).
    - نسبت به مازاد دو میلیارد و یکصد و شصت میلیون (۲.۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا دو میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون (۲.۸۸۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال؛ بیست و پنج درصد (۲۵%).
    - نسبت به مازاد دو میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون (۲.۸۸۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا سه میلیارد و هشتصد و چهل میلیون (۳.۸۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال؛ سی درصد (۳۰%).
    - نسبت به مازاد سه میلیارد و هشتصد و چهل میلیون (۳.۸۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال؛ سی و پنج درصد (۳۵%).

  • ۳. حقوق اعضای رسمی هیأت علمی دانشگاه‌ها با رعایت معافیت‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم، در سال ۱۴۰۰ مشمول مالیات به نرخ ده درصد (۱۰درصد) خواهد بود.

  • ۴. کارانه دریافتی اعضای هیأت علمی مشمول نرخ ده درصد (۱۰درصد) نبوده و با توجه به میزانی که حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نرخ پلکانی مقرر را پوشش می‌دهد به نرخ بعدی مشمول مالیات خواهد بود.

  • ۵ درآمد حقوق قضات مشمول مقررات ماده ۸۵ قانون مالیات‌های مستقیم بوده و پس از اعمال معافیت مالیاتی سال ۱۴۰۰ تا ۷ برابر آن (معادل (۳.۳۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) مشمول مالیات به نرخ ده درصد (۱۰%) و نسبت به مازاد آن مشمول مالیات به نرخ بیست درصد (۲۰%) خواهد بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها