11 ارديبهشت 1400 - 16:47

تورم سال ۹۹ برابر ۳۶.۴ درصد شد

مرکز آمار نرخ تورم سال ۹۹ را ۳۶.۴ درصد اعلام کرد.
کد خبر : ۱۲۳۷۸۶
تورم

به گزارش ایبِنا به نقل از مرکز آمار ایران؛ نرخ تورم نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ١,٦ ، ١.٨ و ٠.٤ واحد درصد افزایش یافته است.


روند افزایشی نرخ تورم  در سال ١٣٩٩


شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی در سال ١٣٩٩ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب عدد ٢٥٢,٦، ٢٥٠.٦ و ٢٦٣.٥ را نشان می‌دهد که نسبت به سال قبل (نرخ تورم) برای کل کشور ٣٦.٤ درصد، مناطق شهری ٣٦.٢ درصد و مناطق روستایی ٣٧.٧ درصد افزایش نشان می­‌دهد. نرخ تورم نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب  ١.٦ ، ١.٨ و ٠.٤ واحد درصد افزایش یافته است.


 نرخ تورم گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در سال ١٣٩٩ برای کل کشور ٣٩,٠ درصد، مناطق شهری ٣٨.٧ درصد و مناطق روستایی ٣٩.٩ درصد بوده است. نرخ تورم «خوراکی­ ها، آشامیدنی­ ها و دخانیات» نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٣.٦، ٤.٠ و ٢.٣ واحد درصد کاهش یافته است.


نرخ تورم گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در سال ١٣٩٩ برای کل کشور ٣٥,٢ درصد، مناطق شهری ٣٥.١ درصد و  مناطق روستایی ٣٥.٨ درصد بوده است. نرخ تورم «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٣.٨، ٤.٠ و ٢.٣ واحد درصد افزایش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر