27 ارديبهشت 1400 - 10:38

برنامه‌ریزی افزایش سرمایه ۸ هزار میلیارد تومانی بانک پارسیان

مدیرعامل بانک پارسیان از برنامه‌ریزی برای افزایش سرمایه ۸ هزار میلیارد تومانی به منظور افزایش قدرت اعتباری و اعطای تسهیلات خبر داد.
کد خبر : ۱۲۴۱۱۲
1111

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، دکتر کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به برنامه‌ریزی هیات مدیره برای افزایش سرمایه ۸ هزار میلیارد تومانی به منظور افزایش قدرت اعتباری و اعطای تسهیلات، گفت: بانک پارسیان به عنوان بانکی خصوصی در راستای ایفا مسوولیت‌های اجتماعی در سال گذشته ۲۵ هزار طرح در حوزه حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط را اجرایی کرد.


مدیرعامل بانک پارسیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شاید بعد از ۵ سال، اولین سالی است که مجامع تمامی شرکت‌های زیرمجموعه بانک پارسیان تا پایان اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.


وی افزود: بحمدالله در کل گروه سود مطلوبی شناسایی شده که با تصویب مجامع به استحضار مردم خواهند رسید و قصد ما نیز این است که مجمع عمومی بانک را در صورت امکان با توجه به محدودیت‌های کرونایی، نهایی شدن گزارشات حسابرسی و صدور مجوزات بانک مرکزی زودتر از موعد مقرر برگزار کنیم.


مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به برنامه‌ریزی افزایش سرمایه بانک پارسیان بیان داشت: موضوع مجوز افزایش سرمایه بانک که از سال گذشته پیگیر آن هستیم و گزارشات مربوطه تقدیم بانک مرکزی شده و حوزه نظارت بانک مرکزی نیز آن را تایید کرد که در مرحله صدور مجوز قرار دارد.


دکتر پرویزیان گفت: اگر این افزایش سرمایه انجام پذیرد، نسبت‌های نظارتی بانک، قدرت اعطای تسهیلات و قدرت حضور در بازار افزایش مطلوبی خواهد داشت. در سال گذشته بانک پارسیان اقدامات مهمی را در حمایت از تولید و اشتغال و نیز در جهت جلب اعتماد بیشتر سهامداران و سپرده‌گذاران انجام داد.


وی ادامه داد: از ۱۱ شرکتی که سال گذشته در بورس اوراق بهادار عرضه اولیه سهام شدند، ۲ شرکت مربوط به گروه پارسیان بودند و اول نماد اُپال بود که در بدترین شرایط بازار عرضه موفق و مثبتی را تجربه کرد.


مدیرعامل بانک پارسیان اضافه کرد: نماد دیگر عرضه شده لیزینگ پارسیان بود که در کنار عرضه‌های قبلی صورت گرفت. برای سال جاری نیز برنامه ریزی شده، تا نسبت به عرضه اولیه سهام برخی از شرکت‌های ارزشمند در مجموعه‌های سرمایه‌گذاری و مالی اقدام شود.


دکتر پرویزیان در ادامه افزود :مراحل مربوط به پذیرش و درج شرکت فولاد سبزوار نیز به عنوان یکی از شرکتهای متعلق به زنجیره ی فولادی مراحل پایانی را در سازمان بورس اوراق بهادار تهران طی می کند، که با اتمام این مراحل قطعا بازده خوبی برای سهامداران بانک پارسیان متصور می توان شد. امسال به حمدا... پروژه بزرگ پالایشگاهی عسلویه و مهر نیز به بهره برداری رسید که با توجه به سهم سی درصدی بانک پارسیان در شرکت پالایش پارسیان سپهر با محصولاتی شامل اتان، متان، پروپان و بوتان وسرمایه گذاری بالغ بر یک میلیارد یورو، وضعیت منابع و پورتفوی سهام بانک را بنحو بسیار مناسبی ارتقاء بخشیده است.


دکتر پرویزیان در حوزه اعطای اعتبار و تسهیلات گفت: اساس برنامه‌ریزی و حرکت بانک پارسیان بر اجرای سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه حمایت از تولید، رفع موانع و اشتغال‌زایی است، که با رعایت بهداشت اعتباری برنامه مناسبی تدوین و در حال اجرا است.


وی با اشاره به اجرای ۲۵ هزار طرح در حوزه حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط در سال ۹۹ توسط بانک پارسیان ادامه داد: امید است که این آمار را در حوزه حمایت از کسب و کارها بهبود ببخشیم و اقدام یک بانک خصوصی با محدودیت شعب در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی، کار ارزشمند و کم‌نظیری است.


مدیرعامل بانک پارسیان ضمن امیدواری برای ارتقا ارائه خدمات به مشتریان و ارزش افزوده برای سهامداران با افزایش سرمایه و قدرت اعتباری در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی هیئت مدیره بانک مبنی بر افزایش سرمایه ۸ هزار میلیارد تومانی است که بایستی مجوز آن اخذ گردد.


دکتر پرویزیان با اشاره به مطالبات معوق بانک پارسیان گفت: در وصول مطالبات به رویه عدالت خواهی قوه قضائیه امیدواریم که اقدامات اصلاحی مناسبی انجام پذیرد. در بانک پارسیان به صورت سنواتی با مطالبات انباشته‌ برخی پرونده‌های مطرح در سطح ملی مواجه هستیم و خوشبختانه در سال‌های اخیر تعداد زیادی از این موارد حل و فصل شده است.


وی با اشاره به رسیدگی برخی از پرونده‌های معوق بانک در دادسرای مالی و پولی قوه قضاییه ادامه داد: امیدواریم با حل و فصل این پرونده‌ها گشایش مطلوبی رخ دهد و امیدواریم با رویه عدالت خواهی جاری قوه قضاییه منابع از دست‌رفته بانک توسط عده‌ای محدود را بازگردانیم و قطعا این اتفاق خواهد افتاد.


مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به برنامه‌ریزی کامل و جامع در خصوص مطالبات معوق، تصریح کرد: در جهت بهداشت اعتباری، نظارت بر عملیات اعتباری تلاش می کنیم ودر جهت، کنترل و وصول معوقات به منظور برگشت به چرخه اقتصادی مجدانه حرکت می کنیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر