22 خرداد 1400 - 08:41

تسهیلات بانک توسعه تعاون برای فعالین صنایع‌دستی و گردشگری

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از تمهیدات بانک برای اعطای تسهیلات به فعالین صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد.
کد خبر : ۱۲۴۶۴۲
تسهیلات بانک توسعه تعاون برای فعالین صنایع‌دستی و گردشگری

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، سید باقر فتاحی رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون طی بازدید از غرفه بانک در سیزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: مطابق برنامه‌های اقتصادی کشور مقرر گردید ۳۲۰ هزار میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه‌ها به‌سوی واحدهای تولیدی و اشتغال آفرین سوق داده شود که نقش نظام بانکی در تخصیص بهینه این منابع به بخش‌های صنعت، کشاورزی، صنایع‌دستی و گردشگری بسیار حائز اهمیت است.


وی ضمن تبریک روز صنایع‌دستی به دست‌اندرکاران و هنرمندان گفت: بانک توسعه تعاون سهمیه مناسبی از این منابع طرح‌های ملی را برای تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی در زمینه صنایع‌دستی و گردشگری در نظر گرفته است.


وی در ادامه به حضور بانک در طرح‌های ملی اشاره نمود و افزود: طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به همت دستگاه‌های اقتصادی عالی کشور و حضور چهار بانک و موسسه مالی عامل با هدف گسترش فعالیت‌های تولیدی و حفظ و توسعه اشتغال در میان مناطق روستایی با ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ آغاز شد و سهم بانک توسعه تعاون در این طرح، اعطای تسهیلات به میزان ۴۰ هزار میلیارد ریال بوده است که تاکنون ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت گردیده و ۱۴ هزار میلیارد ریال نیز به‌عنوان باقیمانده طرح توسط بانک اجرایی خواهد شد.


وی تداوم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل بازگشت اقساط تسهیلات را مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: تزریق منابع جدید به اقتصاد روستایی و عشایری، مزیت‌های مهمی برای حمایت از کارآفرینان و تعاون گران این مناطق محسوب می‌شود.


فتاحی همچنین به لزوم تدابیر برای حمایت از برخی مشاغل آسیب‌دیده از کرونا به‌ویژه اقامتگاه‌هایی بومگردی اشاره نمود و گفت: در تلاش هستیم با هماهنگی صندوق توسعه ملی، مهلت بیشتری برای بازپرداخت تسهیلات اعطاشده به این‌گونه مشاغل در نظر گرفته شود.


رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه به مأموریت و رسالت بانک در حمایت از تعاون گران اشاره نمود و گفت: اختصاص هفتاد درصد از پرتفوی تسهیلاتی بانک به بخش تعاون، تکلیف اساسنامه‌ای بانک است که پایبندی به تحقق این نسبت، همواره از اصول و ارزش‌های کارکنان به شمار می‌رود، ضمن آن‌که مراقبت از شرکت‌های تعاونی و رفع مشکلات و مسائل آن‌ها از مأموریت‌های مشترک این بانک و معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سفرهای استانی تلقی می‌گردد.


فتاحی همکاری با صندوق توسعه ملی و نقش عاملیتی بانک برای تأمین مالی کارآفرینان و تعاون گران از این مسیر را حائز اهمیت دانست و گفت: به‌تازگی نیز قرارداد جدیدی با صندوق توسعه ملی به ارزش پنج هزار میلیارد ریال امضا گردیده است و با تلفیق این منابع با منابع داخلی بانک، زمینه‌های مناسبی برای تأمین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی و تعاونی مهیا می‌گردد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها