نوسان در بازار سهام آسیا و اقیانوسیه

با کاهش قیمت نفت در معاملات آسیا و افزایش قیمت طلا و دلار آمریکا، سهام‌ در بازار آسیا و اقیانوسیه نوسان داشتند.
کد خبر : ۱۲۴۸۰۸
بازار سهام

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، پس از سقوط شدید قیمت ها در روز پنج شنبه، روز جمعه سهام ها در آسیا و اقیانوسیه نوسان داشتند، در حالی که سرمایه گذاران بر کالاها نظارت داشتند. در ژاپن، نیک کی ۲۲۵ با افت ۰.۱۹ درصد کاهش یافت و به ۲۸۹۶۴.۰۸ رسید در حالی که شاخص تاپیکس ۰.۸۷ درصد افت کرد و معاملات را با ۱۹۴۶.۵۶ پایان داد. کاسپای کره جنوبی حدود ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۳۲۶۷.۹۳ رسید.


سهام های چین با نوسان بسته شد، کامپوزیت شانگهای در ۳۵۲۵.۱۰ افت ناچیزی داشت در حالی که شنژن با رشد ۰.۷۶۹ درصد به ۱۴۵۸۳.۶۷ رسید. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ تا آخرین ساعت معاملات خود حدود ۰.۶ درصد افزایش یافت. اس اند پی/ای اس اکس۲۰۰ در استرالیا ۰.۱۳ درصد پیشرفت کرد و در ۷۳۶۸.۹۰ بسته شد.


در جنوب شرقی آسیا، از ساعت ۳:۲۹ بعد از ظهر شاخص استریت تایمز در سنگاپور به طور جزئی بالاتر بود. روز جمعه دولت سنگاپور اعلام کرد که محدودیت های مربوط به Covid را از هفته آینده کاهش می دهد، هر چند موارد ابتلا کاهش قابل توجهی نداشته اند. ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۱ درصد افت کرد. روز جمعه سهام معدن کاران بزرگ استرالیایی سقوط کرد.


قیمت نفت در معاملات  بعد از ظهر آسیا کمتر بود و به ضررهای روز پنج شنبه افزود. معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۷۲.۷۸ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۷۰.۸۷ دلار در هر بشکه رسید.


در همین حال، هر اونس طلای اسپات ۰.۸۴ درصد افزایش یافت و به ۱۷۸۸.۱۶ دلار رسید. بانک مرکزی ژاپن سیاست پولی خود را حفظ کرد. روز جمعه بانک ژاپن تصمیم خود را برای حفظ سیاست های پولی و همچنین تمدید برنامه کمکی همه گیری خود را اعلام کرد.


بانک مرکزی ژاپن در بیانیه سیاست پولی خود گفت: در حال حاضر، این بانک بر تاثیر COVID-۱۹ نظارت کرده و در صورت لزوم از اقدامات تسهیل کننده اضافی دریغ نخواهد کرد و انتظار دارد که نرخ بهره کوتاه مدت و بلند مدت در سطوح فعلی یا پایین تراز آن باقی بماند. پیرو این اعلامیه، ین ژاپن با ۱۱۰.۰۱ در هر دلار معامله شد.


ارزها


شاخص دلار آمریکا در برابر همتایان خود، در پی صعود اخیر از سطح زیر ۹۱، در ۹۲.۰۰۹ بود. دلار استرالیا معادل ۰.۷۵۳۴ دلار بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر