درخواست خسارت ۱۵ میلیارد دلاری اپراتور خط لوله کانادایی از بایدن

مالک خط لوله کانادایی کی استون به دنبال خسارت ۱۵ میلیارد دلاری از واشنگتن است.
کد خبر : ۱۲۵۲۸۲
خط لوله نفت

 به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، تی سی انرژی، اپراتور خط لوله کانادایی که در حال ساخت پروژه کی استون بود، به دنبال خسارت ۱۵ میلیارد دلاری از دولت بایدن است. طبق این اطلاعیه، تصمیم دولت ایالات متحده برای نابودی این پروژه ۹ میلیارد دلاری که می توانست ۸۳۰ هزار بشکه در روز نفت خام کانادا را به ایالات متحده حمل کند، توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی را نقض کرده است، پس از لغو مجوز توسط  بایدن، این شرکت مجبور شد کی استون را به طور رسمی کنار بگذارد.


طرفداران پروژه کی استون استدلال کرده اند که اسقاط این خط لوله تقاضای نفت خام سنگینی را که به پالایشگاه های ایالات متحده حمل می کند، کاهش نمی دهد. در عوض، فقط وابستگی ایالات متحده به نفت خام کشورهای اوپک را افزایش می دهد. این کار باعث از بین رفتن مشاغل دو طرف مرز خواهد شد.


از طرف دیگر مخالفان استدلال کردند که این پروژه غیرضروری است زیرا به اندازه کافی خطوط لوله انتقال نفت خام کانادا به آمریکا وجود دارد. اوباما سال ها پیش قبل از اینکه جانشین اش، دونالد ترامپ، آن را احیا کند پروژه را به دلیل ضروری نکردن زیرساخت ها به حالت تعلیق درآورد. در ماه ژانویه پیشنهاد شد که اگر مجوز پروژه اپراتور کانادایی TC Energy در دادگاه، تجدیدنظر نشد، ممکن است این شرکت برخی از لوله های پروژه را بفروشد تا برخی از سرمایه گذاری های قبلی را جبران کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر