27 تير 1400 - 10:53

بانک صنعت ومعدن محوریت انقلاب چهارم صنعتی و اقتصاد هوشمند در کشور

مجمع عمومی عادی سالانه بانک صنعت و معدن برگزار شد و در آن با اشاره به تحقق مصوبات مجمع سال گذشته، بر نقش این بانک در ایجاد انقلاب چهارم صنعتی و اقتصاد هوشمند تاکید شد.
کد خبر : ۱۲۵۵۸۸
مجمع سالیانه بانک صنعت و معدن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک صنعت و معدن بعد از ظهر امروز (۲۶ تیرماه) با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر اعضای مجمع این بانک برگزار شد.


فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، در این جلسه ضمن تشکر از بانک صنعت و معدن برای برگزاری نخستین مجمع عمومی عادی سالانه در شبکه بانکی کشور، این بانک را در حوزه‌های دیگر نیز رکورددار توصیف کرد و گفت: بانک صنعت و معدن در سال گذشته سعی کرده است تا مصوبات مجمع سال قبل را محقق کند و بخش‌هایی که در تحقق آن‌ها موفق نبوده مربوط به مسائل خارج از اختیار و حیطه مدیریت بانکی است، گرچه در موارد محدودی نیز نیاز به برنامه‌ریزی جدی‌تر برای دستیابی به اهداف و تکالیف تعیین شده وجود دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی‌ با تاکید بر اینکه بانک صنعت و معدن محوریت و نقش اصلی در اجرای انقلاب چهارم صنعتی و اقتصاد هوشمند در کشور را دارد، تصریح کرد: برای ایفای این نقش لازم است که جهشی در راستای مدرنیزه کردن بانک اتفاق بیفتد و برای دستیابی به این مهم نیاز به افزایش ریسک پذیری مدیریت است.

دژپسند تحقق برنامه دیجیتالی شدن بانک صنعت و معدن را یک امر قریب‌الوقوع توصیف کرد و افزود: اقداماتی خوبی در بانک صنعت و معدن انجام شده است و با توجه به محدودیت‌هایی که در یک سال گذشته بر این حوزه حاکم بوده است عملکرد بانک قابل قبول و مثبت است و با توجه به عملکرد این بانک در سال گذشته می‌توان باز هم نسبت به ایجاد جهش در عملکرد ۱۴۰۰ بانک امیدوار بود.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن در مجمع عمومی عادی سالانه این بانک مطرح کرد:
بانکداری دیجیتال در راستای تحقق اقتصاد هوشمند در حال تبدیل به یک فرهنگ در نظام بانکداری است.

حسین مهری، در ابتدای جلسه ضمن تشکر از همکاری سازمان حسابرسی و حمایت‌های وزارت‌خانه‌های صمت و امور اقتصادی و دارایی به ایجاد فرهنگ جدید بانکداری دیجیتال و اقتصاد هوشمند در سال‌های اشاره کرد و گفت: در این خصوص جلسات متعدد و دوره‌های آموزشی برگزار شد و این ادبیات جدید در سیستم بانکی در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن، بانکداری نوین و دیجیتال را یک حرکت رو به جلو در سیستم بانکی و اقتصاد هوشمند توصیف کرد که آثار اجرایی آن در سال‌های آتی نمایان خواهد شد.

مهری در بخش دیگر صحبت‌های خود از اقدامات و حمایت‌های وزارت صمت تشکر کرد و با اشاره به تفاهم‌نامه اخیر مابین این بانک و ایمیدرو از تحقق هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلات برای حمایت از بخش صنعت، توسط ایمیدرو خبر داد.


دستاوردهای چند ساله بانک صنعت و معدن
وی در ادامه گزارشی از اهم اقدامات و دستاوردهای هشت ساله بانک صنعت و معدن را ارائه داد؛ بر اساس این گزارش در این مدت برای بیش از ۵ هزار طرح، اعتباری بالغ بر ۱۳.۹ میلیارد یورو و ۶۸۲ هزار میلیارد ریال تامین شده است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن، بهره‌برداری از هزار و ۱۹۶ طرح (۹۲ درصد از مجموع طرح‌های ایجادی)، ایجاد بیش از ۷۴ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم با اجرای طرح‌های ایجادی، اولویت‌ حمایت از صنایع دانش‌بنیان و صادرات گرا را به عنوان نمونه‌هایی از اقدامات بانک صنعت و معدن در هشت سال اخیر نام برد و اظهار داشت: در این مدت در کنار افزایش ۳۵ برابری گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ۹۴ برابری ضمانت نامه های ریالی ، افزایش اعتبارات اسنادی ارزی از ۲.۴ میلیارد یورو در دوره ۹۱-۸۴ به ۱۲.۷ میلیارد یورو در دوره ۹۹-۹۲ را هم شاهد بودیم.

بر اساس صحبت‌های مهری، افزایش شفافیت صورت‌های مالی، افزایش ۴۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه بانک، حرکت در جهت توازن پرتفوی ریالی و ارزی بانک، واگذاری اموال و سهام غیربانکی در اجرای مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و رونمایی از هشت سرویس جدید از دیگر اقدامات این بانک در بازه زمانی مذکور است.


اهم اقدامات یکساله بانک صنعت و معدن
در ادامه جلسه و پس از گزارش عملکرد هشت ساله، گزارشی از عملکرد یکساله بانک صنعت و معدن ارایه شد.

در این گزارش تمرکز بر پرداخت تسهیلات در گردش و تسهیلات تکمیلی به طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد، افتتاح هشت محصول و خدمت جدید بانکی، سرمایه‌گذاری هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی در هفت شرکت بورسی و مشارکت در افزایش سرمایه‌گذاری رکن فولاد بافت به عنوان اهم اقدامات بانک صنعت و معدن معرفی شد.

همچنین چالش‌های مهم پیش روی بانک و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای رفع آن‌ها از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است در بخش دوم این جلسه و به دنبال گزارش عملکرد این بانک در سال ۹۹ که نقش موثری در تامین مالی طرحهای صنعتی و معدنی و انضباط مالی داشته است، گزارش حسابرس و بازرس قانونی بانک به همراه صورتهای مالی تلفیقی گروه و بانک برای دوره مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ ارائه شد و مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر