16 مرداد 1400 - 11:56
ایبِنا بررسی کرد؛

جدول انتشار اوراق بدهی/ ۳ ماهه چقدر اوراق فروخته شد؟

بانک مرکزی اوراق بدهی منتشر شده در فصل بهار امسال را ۲۷۴.۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که ۴۱.۹ درصد رشد نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۲۶۰۰۹
اوراق قرضه

به گزارش ایبِنا، بررسی جدیدترین گزارش بانک مرکزی از وضعیت انتشار و فروش اوراق تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ نشان می دهد که در ۳ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۶.۷ درصد فروش اوراق بدهی دولتی رشد داشته است.


بر پایه این گزارش، اسناد خزانه اسلامی ۱۸۵.۷ درصد رشد داشته و انتشار اوراق مرابحه در دوره مورد بررسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۴.۹ درصد کمتر شده است. در عین حال، انتشار اوراق بدهی شرکتی ۱۹۲.۹ درصد رشد یافته است.


در مجموع طی دوره ۳ ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته، مجموع اوراق منتشره از سوی دولت ۴۱.۹ درصد رشد نشان می دهد.


نگاهی به آمارهای ارائه شده در پایان سال گذشته نیز نشان می دهد که ۱۸۳۳.۳ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی در سال ۹۹ فروش رفته و ۴۳۷ هزار میلیارد ریال نیز اسناد خزانه اسلامی فروخته شد. همچنین ۱۳۰۲.۷ هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه و ۳۶۳.۱ هزار میلیارد ریال نیز اوراق بدهی شرکتی در سال ۹۹ به فروش رفت. مجموعا در پایان سال گذشته ۲۲۵۱.۸ هزار میلیارد ریال اوراق منتشر و و فروخته شد.


در ۳ ماهه نخست سال گذشته مجموع اوراق منتشره ۱۹۳.۵ درصد رشد داشته که این میزان در سه ماهه نخست سال جاری، ۴۱.۹ درصد رشد بوده است. همچنین رقم اوراق فروخته شده در فصل بهار امسال نیز ۲۷۴.۶ هزار میلیارد ریال بود که ۱۵۴.۶ هزار میلیارد ریال از آن در خردادماه بوده است.



برچسب ها: دولت اوراق بدهی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر