01 شهريور 1400 - 14:56

خلاصه وضعیت بازارهای مالی ۲۳ آگوست

آخرین قیمت نفت، طلا، دلار، ارزهای رمزنگاری شده و سهام‌های آسیا و اقیانوسیه در معاملات امروز بررسی شد.
کد خبر : ۱۲۶۳۴۳
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، تغییرات بازارهای جهانی نفت حاکی از افزایش قیمت نفت و ناپایداری ارزش سهام ها در بازار آسیا و افزایش قیمت دلار و  ثبات قیمت طلای جهانی و  افزایش قیمت ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت


روز دوشنبه قیمت نفت افزایش یافت و یک دوره کاهشی هفت روزه را شکست، سرمایه گذاران به دنبال معامله و حمایت دلار بودند، هر چند نگرانی مداوم از افزایش موارد ابتلای ویروس کرونای دلتا، باعث احتیاط آنها شد. اوایل روز دوشنبه، برنت با ۳۷ سنت افزایش به ۶۵.۵۵ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام آمریکا با ۲۷ سنت افزایش به ۶۲ دلار و ۴۱ سنت رسید. بهای معاملات آتی نفت خام برنت پس از رسیدن به پایین ترین سطح از ۲۱ می (۶۴.۶۰ دلار)، ۱.۱۶ دلار یا ۱.۸ درصد افزایش یافت و به ۶۶.۳۴ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در ماه اکتبر با ۱.۰۷ دلار معادل ۱.۷ درصد به ۶۳.۲۱ دلار در هر بشکه رسید که از ۶۱ دلار و ۷۴ سنت معادل پایین ترین سطح از ۲۱ می در معاملات اولیه آسیا، بهبود داشت.



  • بازار سهام


با نگرانی های رشد و تقاضای دلار، وضعیت سهام های آسیا ناپایدار است. روز دوشنبه مجموعه ای از نظرسنجی ها، نشانه اولیه ای از چگونگی رشد جهانی در مواجهه با نوع دلتا را نشان داده و تحلیل گران انتظار دارند که برخی از این بازارها به ویژه در آسیا دچار افت شوند.نگرانی ها از اقتصاد چین در هفته های اخیر تشدید شده، در حالی که سرکوب پکن در بخش فناوری ضربه مضاعفی به بازارها وارد کرد.ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در اوایل روز دوشنبه ، ۰.۲ درصد بیشتر بود، اما این افزایش قیمت متزلزل به نظر می رسد.نیک کی ژاپن پس از  ۳.۴ درصد کاهش هفته قبل، در اوایل روز دوشنبه ۱.۲ درصد جهش کرد.


منحنی سود ایالات متحده در پایین ترین سطح یک سال قرار دارد، بازارهای نوظهور منفی هستند و مس و نفت هم نسبت به بالاترین سطح اخیر، کاهش یافته است. انتظار سود منفی سهام و اعتبار در نیمه دوم سال جاری وجود دارد. گسترش نوع دلتای ویروس می تواند زمان برنامه های تدریجی فدرال رزرو ایالات متحده را مختل کند. روبرت کاپلان، رئیس فدرال رزرو دالاس، روز جمعه گفت ممکن است در صورت آسیب ویروس به اقتصاد، کاهش سیاست پولی شروع زودهنگامی داشته باشد.این بازار برخلاف نظربانک مرکزی اروپا است که تحت فشار است تا محرک های بیشتری را افزایش دهد و دلار را در برابر یورو تقویت کند.



  • ارز


واحد پولی یورو پس از از دست دادن ۰.۸ درصد در هفته گذشته، با ۱.۱۶۹۷ دلار معامله شد. دلار از ارزهای کالایی و بازارهای نوظهور سود داشت و در برابر یوان چین افزایش یافت.دلار به بالاترین سطح ۱۰ ماهه خود رسید.



  • قیمت جهانی طلا


طلا پس از سقوط یک روزه در اوایل آگوست، در ۱۷۷۷ دلار ثابت ماند.



  • قیمت ارزهای رمزنگاری شده


قیمت بیت کوین در معاملات امروز آسیا به بیش از ۵۰ هزار دلار رسید و با ۱.۷ درصد افزایش در حدود ۵۰۱۵۴ دلار افزایش یافت. این ارز دیجیتال که در ماه آوریل به بالاترین سطح خود یعنی ۶۴۸۹۵.۲۲ رسیده بود، در ماه می به شدت کاهش یافت و از اواسط جولای به تدریج در حال بهبود است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر