06 شهريور 1400 - 08:35

هماهنگی وزرای اقتصاد و بهداشت برای ترخیص سریع دارو

وزیر اقتصاد در تماس تلفنی با وزیر بهداشت، هماهنگی بیشتر برای تسریع در ترخیص دارو از گمرک را خواستار شد.
کد خبر : ۱۲۶۴۳۱
خاندوزی

به گزارش ایبِنا به نقل از صدا و سیما، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد امروز در حاشیه بازدید از انبارهای گمرک فرودگاه امام (ره) در تماس تلفنی با دکتر بهرام عین اللهی از او خواست هماهنگی‌های لازم را با سازمان غذا و دارو برای صدور مجوز ترخیص داروها انجام دهد.


خاندوزی در گفتگوی تلفنی گفت: خوشبختانه از نظر موجودی کالا مشکلی نداریم. وی همچنین در پایان بازدید از انبارهای گمرک فرودگاه امام خمینی در جمع خبرنگاران گفت: تسریع در انتقال برخی داده‌های ارزی از طرف بانک مرکزی موجب سرعت بخشیدن به ترخیص کالاها می‌شود.


وزیر اقتصاد درباره معطلی مردم و نارضایتی‌هایی در زمینه رجیستری گوشی همراه در ورود به کشور گفت: مقرر شد تا با همکاری گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازوکار رجیستری و پرداخت گمرکی‌ها به شکل برخط به نحوی تغییر کند که بدون نیاز به مراجعه حضوری و از طریق سامانه‌ها در کمترین زمان انجام شود.


وی افزود: همچنین در تماس با وزیر بهداشت مقرر شد ترخیص محموله‌های دارویی با همکاری دو وزارتخانه سرعت بگیرد. خاندوزی درباره تعیین تکلیف اموال تملیکی و کالاهای متروکه در گمرک نیز گفت: این موضوع مستلزم برگزاری جلسه مستقلی است که بعد از برگزاری جلسه با رییس سازمان اموال تملیکی نتیجه آن اعلام خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر