22 شهريور 1400 - 16:42

بازارهای مالی ۱۳ سپتامبر در یک نگاه

آخرین قیمت نفت، طلا، ارز، ارزهای رمزنگاری شده و سهام‌های آسیا و اقیانوسیه در معاملات امروز بررسی شد.
کد خبر : ۱۲۶۸۶۲
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل ازسی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از افزایش قیمت نفت و نوسان ارزش سهام ها در بازار آسیا و کاهش قیمت طلای جهانی و  کاهش قیمت ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت:


قیمت نفت در معاملات آسیا افزایش یافت و معاملات آتی نفت برنت ۰.۵۳ درصد افزایش یافت و به ۷۳.۳۱ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا ۰.۵۹ درصد افزایش یافت و به ۷۰.۱۳ دلار در هر بشکه رسید



  • بازار سهام آسیا: 


سهام های آسیا و اقیانوسیه در معاملات دوشنبه نوسان داشت و سهام ها در هنگ کنگ منجر به ضرر شد. به دنبال گزارش فایننشال تایمز مبنی بر اینکه پکن می خواهد Alipay Ant Group را تجزیه کند، سهام علی بابا در هنگ کنگ ۵ درصد کاهش یافت. سایر سهام های فناوری چین نیز کاهش یافت و شاخص هنگ سنگ ۲.۹۸ درصد کاهش یافت. سهام های خودروهای برقی چینی پس از آنکه وزیر صنعت چین گفت که در این بخش نیاز به تجمیع وجود دارد، کاهش یافت با اینکه  تعداد زیادی از تولیدکنندگان خودروی برقی در چین وجود دارد. شاخص جامع هنگ کنگ در آخرین ساعت معاملات خود ۱.۹ درصد کاهش یافت. سهام های چین اصلی با نوسان بسته شد و کامپوزیت شانگهای ۰.۳۳ درصد افزایش یافت و به ۳۷۱۵.۳۷ رسید و شنژن ۰.۴۴۷ درصد کاهش یافت و به ۱۴۷۰۵.۸۳ رسید. در ژاپن، نیک کی ۲۲۵ با ۰.۲۲ درصد افزایش در روز به ۳۰۴۴۷.۳۷ رسید و شاخص تاپیکس با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۲۰۹۷.۷۱ رسید. سهام های خودروسازان تویوتا و هوندا به ترتیب ۱.۶۵ و ۱.۲۸ درصد کاهش یافت. بر اساس گزارش رویترز، این دو شرکت از طرح مالیات خودروهای برقی ایالات متحده به نفع سه خودروساز بزرگ دیترویت، انتقاد کردند. قیمت کاسپای کره جنوبی به طور نسبی در ۳۱۲۷.۸۶ واحد بسته شد. اس اند پی / ای اس اکس ۲۰۰ در استرالیا ۰.۲۵ درصد بالاتر رفت و در ۷۴۲۵.۲۰ بسته شد. ام اس سی آی جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه حدود ۱ درصد کاهش یافت.



  • ارزها:


شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، در ۹۲.۸۵۶ واحد در برابر پایین ترین قیمت قبلی ۹۲.۶۱۱ قرار داشت. ین ژاپن در ۱۱۰.۱۳ در هر دلار معامله شد که قوی تر از هفته گذشته بود. دلار استرالیا پس از سقوط هفته گذشته از بالای ۰.۷۴۴ دلار، در ۰.۷۳۴۴ دلار تغییر قیمت داد.



  • قیمت جهانی طلا:


قیمت طلا با وجود ثبات ارزش دلار کاهش یافته است. روز دوشنبه قیمت طلا با وجود ثابت نگه داشتن دلار کاهش یافت، در حالی که سرمایه گذاران محتاط منتظر ارزیابی قیمت های مصرف کننده ایالات متحده در هفته جاری هستند که می تواند برای تصمیم فدرال رزرو جهت زمان خروج از سیاست فوق حمایتی، بسیار مهم باشد. طلای اسپات پس از ثبت افت ۲.۱ درصدی، در ساعت ۰۳:۴۴ به وقت تهران، در ۱۷۸۷.۴۰ دلار در هر اونس قرار گرفت. قیمت طلا در معاملات آتی آمریکا ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۷۸۶.۹۰ دلار رسید.


شاخص دلار در معاملات آسیا اندکی تقویت شد و ۰.۶ درصد افزایش هفتگی داشت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران کرد. داده های روز جمعه نشان داد که قیمت های تولیدکنندگان ایالات متحده در ماه آگوست به طور قابل توجهی افزایش یافته و بیشترین افزایش سالانه در نزدیک به ۱۱ سال اخیر را در پی داشت. در حالی که برخی از سرمایه گذاران طلا را به عنوان حفاظی در برابر تورم بالاتر می دانند، سود بیشتر اوراق قرضه ۱۰ ساله به منزله هزینه بیشتر برای نگهداری شمش هاست. هفته گذشته تقاضای فیزیکی طلا در هند علی رغم اصلاح قیمت شمش کاهش یافت، در حالی که مشتریان در سایر مراکز آسیایی نیز در حاشیه بوده و امیدوار بودند قیمت های جهانی واضح تر باشد.


هر اونس پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۵۵.۰۱ دلار و پایین ترین سطح خود از نوامبر ۲۰۲۰ رسید. پالادیوم به پایین ترین سطح خود از آگوست ۲۰۲۰ رسید، اما با کاهش ۰.۳ درصدی در ۲۱۴۵.۰۳ دلار، قرار گرفت. نقره در ۲۳.۷۲ دلار ثابت ماند.



  • قیمت ارزهای رمزنگاری شده:


در بازار ارزهای رمزنگاری شده، در ساعت ۱۵:۲۳ به وقت تهران قیمت بیت کوین با ۲.۷ درصد کاهش در۴۴۶۲۵.۹۶ دلار و اتریوم با ۵.۲۵ دلار کاهش در ۳۲۲۳.۸۹ دلار قرار گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر