24 شهريور 1400 - 08:59
ایبِنا بررسی کرد؛

جزییات عملکرد ارزی صندوق توسعه ملی در استان‌ها

مجموعا ۳۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد دلار برای استفاده از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی از ابتدای کار صندوق تا پایان آذر ماه سال گذشته در استان‌ها اعلام وصول و ۲۱ هزار و ۹۱۴ میلیارد دلار پرداخت شد.
کد خبر : ۱۲۶۸۹۱
صندوق توسعه ملی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بررسی گزارش عملکرد ارزی صندوق توسعه ملی در استان های مختلف کشور از ابتدای تاسیس در سال ۹۰ تا پایان آذرماه سال گذشته نشان می دهد که مجموعا ۳۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد دلار در استان های کشور اعلام وصول شده که از این تعداد برای ۳۰ هزار و ۴۴ میلیارد دلار گشایش اعتبار صورت گرفته است. همچنین برای ۲۱ هزار و ۹۱۴ میلیارد دلار نیز پرداخت منابع صورت گرفته است.


بر پایه این گزارش، از مجموع کل طرح های وصول شده در این صندوق، ۹ هزار و ۸۸۹ میلیارد دلار در بوشهر بوده و ۷ هزار و ۶۸۱ میلیارد دلار نیز در خوزستان بوده است. همچنین دو هزار و ۶۵۸ میلیارد دلار در استان هرمزگان و دو هزار و ۴۰۳ میلیارد دلار نیز مربوط به استان ایلام بوده است.


کمترین میزان دریافت تسهیلات ارزی از صندوق توسعه ملی در استان های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، همدان و چهارمحال و بختیاری بوده است.


در مجموع ۱۲ هزار و ۴۶ طرح اعلام وصول شده تا گزارش پایان آذرماه سال گذشته صندوق توسعه ملی به مرحله پرداخت نرسیدند. با این حال، بررسی دقیق تر سیر طرح ها نشان می دهد که تا زمان ارائه گزارش، از ۳۳ هزار و ۹۶۰ طرح اولیه، ۳۰ هزار و ۴۴ مورد به مرحله گشایش اعتبار رسیده اند و ۳ هزار و ۹۱۶ طرح به نوعی متوقف مانده اند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر